کرمان

صدور مجوز احداث اولین کارخانه صنایع بالادستی پتروشیمی در جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، مسلم مروجی‌فرد امروز اظهار داشت: استمرار روند توسعه در سطح منطقه جنوب کرمان به‌عنوان یک راهبرد اساسی همواره مورد توجه بوده و ایجاد صنایع پتروشیمی گامی بزرگ در این راستا است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان افزود: در راستای عملی کردن اقتصاد مقاومتی و همچنین ایجاد ارزش افزوده بیشتر، احداث صنایع بالادستی پتروشیمی از اهداف سند توسعه و تدبیر جنوب کرمان بوده و با احداث اولین کارخانه صنایع بالادستی پتروشیمی گام بزرگی برای کاهش خام‌فروشی و تحقق اقتصاد مقاومتی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به پیگیری مسئولان و نماینده مردم در منطقه در خصوص اجرای این طرح تصریح کرد: این طرح با سرمایه‌گذاری بالغ بر 160 هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث خواهد شد که برای 700 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد کرد.

وی با اشاره به جزئیات زیرساختی این طرح در شهرستان رودبار جنوب تصریح کرد: برای این طرح، 50 هکتار زمین در نظر گرفته شده است، این طرح 32.035 مگاوات برق و 4 میلیون متر مکعب آب نیاز دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ادامه داد: خوراک این طرح، گاز طبیعی است که روزانه به میزان 1.585 میلیون نورمال متر مکعب نیاز دارد و سالانه ظرفیت تولید 300 هزار تن منواتیلن گلایکول را خواهد داشت.

مروجی‌فرد افزود: این محصول در مواردی چون استفاده به عنوان یک ماده اولیه برای تهیه پلیمرهایی همچون پلی استرها، کاربرد در فرمولاسیون ضد یخ در خودروها، کاربرد در صنایع لاستیک‌سازی، استفاده در صنایع تولید انواع رزین های پلیمری، عامل جلوگیری کننده از انجماد آب در داخل چیلرها و تجهیزات خنک کننده در صنایع و … کاربرد دارد.

انتهای پیام/3388/ق


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا