قزوین

صدور بیش از 18هزار رای جایگزین حبس در دادگستری قزوین

صدور بیش از 18هزار رای جایگزین حبس در دادگستری قزوین

به گزارش خبرگزاری recive از قزوین؛ علی شعبانی، رئیس کل دادگستری استان قزوین در خصوص لزوم اجرای مجازات های جایگزین حبس گفت: این نوع مجازات که در سال‌های اخیر از سوی دستگاه قضا اجرایی شده، نقش موثری در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و استفاده بهینه از توان و ظرفیت زندانی‌ها برای خدمات رسانی به جامعه داشته است.

شعبانی با اشاره به آمار آرا صادر شده جایگزین حبس گفت: طی نه ماه سال جاری برای  18هزار و 169پرونده رای جایگزین حبس صادر شده است که شاهد افزایش 10درصدی در صدور این احکام نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده ایم.

مقام ارشد قضایی استان افزود: مجازات‌های جایگزین حبس طبق ماده ۶۴ قانون مجازات اسلامی شامل دوره مراقبت، خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی روزانه، محرومیت از حقوق اجتماعی و… است و به منظور جلوگیری از ارتکاب جرم اجرایی می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: با توجه به اینکه مجازات حبس، آثار و آسیب‌هایی در جامعه دارد که یکی از مهمترین آنها آسیب به اعضای خانواده و بعد خود شخص زندانی است از این رو قانونگذار بر آن شد که از مجازات حبس کمتر استفاده و به جای آنها از مجازات جایگزین حبس استفاده نماید.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا