اخبار بورس

صادرات دام زنده ادامه دارد؟

صادرات دام زنده ادامه دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، حسین دماوندی نژاد معاون وزیر جهاد کشاورزی امروز در در ششمین همایش بین‌المللی خوراک دام، طیور و آبزیان ایران درباره ممنوعیت صادرات دام زنده گفت: ممنوعیتی برای صادرات دام نداریم برحسب ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی قرار است موانع صادراتی رفع شود، برنامه‌های تنظیم شده همانند سابق ادامه می‌یابد و به ازای صادرات اگر نیازی کشور داشته باشد آن را تامین خواهیم کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: برای دام سنگین صادرات ۵۰ هزار راس گوساله نر پروار شده در دستور کار قرار گرفت تاکنون دام سبک حدود ۲ هزار راس صادر شده است این عدد در کلان ظرفیت‌های ما رقم ناچیزی است.

دماوندی نژاد با بیان اینکه هیچ ممنوعیتی برای صادرات نداریم، افزود: مکانیزم‌های قرنطینه شدن این دام‌ها در حال انجام است و صادر می‌شود.

وی درباره جو باقیمانده در گمرک چابهار گفت: مشکل جو حل شد از آن ۱۰ درصدی که باقیمانده بود حمل شد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: اصلا موصوع فساد پذیری نبود ما نهاده‌هایی که وارد کشور می‌کنیم تلاش می‌کنیم با حداکثر دقت و کاهش زمان کالا را به مناطق مورد نیاز حمل کنند حال فضای انباری یا به دست تولیدکنندگان انتقال یابد.

وی ادامه داد: فسادی نداشته است بخشی از این نهاده سبز شده بود، اما نباید در محل نگهداری چنین موضوعی رخ می‌داد.

دماوندی نژاد افزود: اصلی‌ترین بندر ما بندر امام خمینی (ره) است و همه شرایط فراهم است و نهاده‌ها در شرایط استاندارد در سیلو‌ها قرار می‌گیرد، اما در شرایط اسلکه چابهار در آن مقطع محدودیت وجود داشت و باید تشریفات قانونی صورت می‌گرفت و به دلیل بارش فصلی این اتفاق رخ داد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد:، اما اکنون این ۱۵ هزارتن نهاده جو به انبار‌ها حمل شد و اکنون در شرایط استاندارد نگهداری می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا