سمنان

شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان سمنان با حضور وزیر آموزش و پرورش

شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان سمنان با حضور وزیر آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان؛ مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان از تشکیل 7 هیات اندیشه ورز در آموزش و پرورش استان با هدف تولید فکر و ایده در عرصه های مختلف خبر داد.

دکتر عادل خالقی در شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی که با حضور وزیر آموزش و پرورش و مسؤولان استان برگزار شد، اظهار کرد: سمنان ششمین استان وسیع کشور با 32 هزار دانش آموز و 11 شهر و منطقه است.

وی با اشاره به تدوین برنامه های آموزش و پرورش استان و تلاش برای تحقق این برنامه ها، اظهار کرد: در این راستا، استان در 38 شاخص اداری، آموزشی و پرورشی از یکم مهر ماه تا امروز 4جلسه شورای آموزش و پرورش برگزار کرده است.

خالقی در تشریح عملکرد آموزش و پرورش استان با اشاره به تشکیل 7 هیات اندیشه ورز در استان با هدف تولید فکر و ابتکار در همه زمینه ها، افزود: در هفته پژوهش، اولین سامانه جامع پژوهشی و فناوری کشور در استان سمنان افتتاح شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به افتتاح اولین دیوار مهارت محور فهیم در یکی از مدارس سمنان، اظهار کرد: اولین مدرسه متاورس در هفته پژوهش با قابلیت منحصر به فرد در سمنان راه اندازی شد.

وی یادآور شد: استان سمنان در طرح رتبه بندی با 93 درصد رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده و یکی از استان با ۹۴درصد در صدر استان‌های کشور است.

خالقی با اشاره به پیشرفت استان در طرح شهید سلیمانی، تصریح کرد: استان سمنان در قالب طرح شهید سلیمانی و با تشکیل کارگروه جهادی و با افتتاح 11 زمین چمن با صعود 20 پله ای به رتبه 13 کشور در این حوزه رسیده است.

خالقی با اشاره به وجود 23 مدرسه دو نوبته در استان، گفت: در حال حاضر پروژه های نیمه تمام دولتی راکد مانده اند و فقط خیّر سازها به کار خود ادامه می دهند و آموزش و پرورش در این حوزه نیازمند توجه ویژه است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه ۱۶۲نیروی خدمتی در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: ۸۳ نیروی اداری صرف در استان سمنان مشغول به فعالیت هستند که در تبدیل وضعیت ها شامل رتبه بندی نمی‌شوند و باید ساماندهی آنان مورد توجه قرار گیرد.

شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان سمنان با حضور وزیر آموزش و پرورش

آموزش‌های عمومی با تلفیق دانش، ملکه ذهن دانش آموزان شود

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان سمنان با بیان اینکه در نگاه مادی‌گری دیدگاه ها براساس مسائل اقتصادی و در نگاه ادیان توحیدی، دیدگاه های فرهنگی غالب است، افزود: آموزش و پرورش اولین نهاد تربیتی رسمی در نگاه توحیدی است.

وی با اشاره به بهره وری پایین بخش های اقتصادی در کشور، افزود: نرخ بازگشت سرمایه در آموزش و پرورش ۱۰درصد است که این مقدار با افزایش پایه های تحصیلی، کاهش می یابد.

نوری اظهار کرد: آموزش و پرورش بعد از معدن بیشترین بازدهی را دارد و مهارت‌های پایه باید در دوران آموزش عمومی به ملکه و فرهنگ دانش آموزان تبدیل شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش بنیان ها عامل نجات جامعه از بهره وری منفی هستند، افزود: سهمی که به آموزش و پرورش داده می شود در هیچ زمانی بیشتر از عایدی آن نبوده و یک نمونه بارز آن طرح همیار پلیس بود که زمان اجرای آن، تعداد کشته های حوادث جاده ای کاهش قابل توجهی داشت.

نوری با اشاره به اینکه مهاجرت هر فرد از کشور و یا کشته شدن هر انسان در جاده ها ۲۰میلیارد هزینه در بر دارد، گفت: هرچه در حوزه آموزش و پرورش هزینه شود، دارایی و ثروت آفرینی بیشتری اعم از مادی و معنوی برای کشور حاصل می‌شود.

شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان سمنان با حضور وزیر آموزش و پرورش

وجود 334 مدرسه تخریبی در استان سمنان

استاندار سمنان با بیان اینکه 334 مدرسه تخریبی در استان سمنان وجود دارد، گفت: بازسازی این مدارس نیازمند مساعدت ویژه وزارتخانه و خیران است.

محمد رضا هاشمی در شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان در حضور وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: استان سمنان استانی فرهنگی به معنای واقعی است و امروز بیش از 130 هزار نفر از مجموعه جمعیت استان از دانش‌آموزان هستند و 130 هزار خانواده با آموزش و پرورش در ارتباط هستند.

وی ضمن قدردانی از مساعدت وزیر آموزش و پرورش برای افزایش رشته تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان گفت: با اهتمام وزیر آموزش و پرورش و پیگیری‌های درون استانی، رشته های تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان رشد خوبی داشت و استان میزبان تعداد زیادی از دانشجویان در این رشته در دانشگاه فرهنگیان است.

هاشمی با اشاره به تخصیص اعتبار در جریان سفر دولت اعتبار به مجموعه نوسازی مدارس، گفت: بیش از ‌200 میلیارد تومان در حوزه اعتبارات به مجوعه نوسازی مدارس تخصیص یافت که اتفاقات خوبی در این بخش رقم خورد.

وی ادامه داد: تاکنون 94 پروژه در استان سمنان در دست اجراست که 54 پروژه از محل خیران است که خیران استان در این حوزه پیشرو هستند. استاندار سمنان یادآور شد: در حال حاضر 8 پروژه بیش از 60 کلاسه درس، توسط مجموعه بنیاد برکت در دست اجراست و 32 پروژه از محل بنیاد برکت اجرا و در دست بهره برداری است.

استاندار سمنان با اشاره به وجود کلاس های کانکسی در استان سمنان گفت: کلاس کانکسی در استان وجود دارد اما باید به صفر برسد.وی با اشاره به وجود 344 مدرسه تخریبی در استان سمنان، تأکید کرد: در این بخش نیازمند مساعدت ویژه وزارت آموزش و پرورش و خیران هستیم.

استاندار سمنان با اشاره به قابلیت های منحصر استان سمنان در بحث کویر و همچنین بهره برداری از ظرفیت های موجود استان در حوزه پژوهش، گردشگری و ایجاد نشاط اجتماعی، اظهار کرد: امروز این آمادگی از سوی استان سمنان برای برگزاری اردوهای کشوری وجود دارد و همچنین حاضریم زمینی را جهت احداث اردوی کشوری در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم.

هاشمی ضمن تشریح بخشی از ظرفیت های استان در بخش گردشگری، گفت: استان سمنان 856 اثر میراثی ثبت شده دارد.

وی در پایان با اشاره به ضرورت تخصیص ردیف اعتبار برای مدارس تخریبی، تصریح کرد: چنانکه در حوزه افزایش رشته دانشگاه فرهنگیان شاهد اهتمام وزارتخانه به این استان بوده ایم انتطار داریم در بحث افزایش اعتبارات، تخریب و بازسازی نیز ردیفی تقویت و ابلاغ شود.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا