زنجان

شهر زنجان هشت محله نیازمند توجه ویژه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی عباسی، با بیان اینکه سرانه خدمات شهری در محلات نیازمند توجه ویژه همیشه مورد رصد است، گفت: این سرانه‌ها توسط مجموعه اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی به روز شده است.

وی با بیان اینکه شهر زنجان هشت محله نیازمند توجه ویژه دارد، اظهار کرد: مناطق اسلام آباد، نجف آباد (بی‌سیم)، سایان، خان دره، شهداء، فاطمیه، کوی فلسطین، گوجیک آباد در زنجان و حسین آباد و شریف آباد در شهرستان ابهر و کوی شریعتی هم جزو محلات نیازمند توجه ویژه در شهرستان قیدار شناخته شده است.

رئیس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی زنجان با بیان اینکه در تمام محلات نیازمند توجه ویژه،  کمبود سرانه خدماتی داریم، گفت: سرانه خدماتی به روز و تهیه شده است.

عباسی ادامه داد: در ستاد بازآفرینی شهری در بازه‌های زمانی مختلف جلساتی تشکیل می‌شود و راه و شهرسازی به عنوان دبیر ستاد بازآفرینی شهری پیگیر احداث خدمات زیر بنایی و روبنایی از دستگاه‌های متولی مربوطه است.

وی ابراز داشت: متاسفانه در پنج محله نیازمند توجه ویژه سرانه‌های ورزشی، آموزشی، بهداشتی و فضای سبز صفر است و در این میان از متولیان امر برای این مناطق درخواست داریم برای این محلات پروژه تعریف کرده و اعتبار تخصیص بدهند.

رئیس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی زنجان با بیان اینکه مشوق‌هایی برای ساخت و ساز در مناطق بافت فرسوده ارائه می‌شود، بیان داشت: صدور پروانه، نظام مهندسی و تسهیلات از مشوق‌هایی هستند که متقاضیان می‌توانند در مناطق بافت فرسوده اقدام به ساخت و ساز کنند.

عباسی افزود: طی سال گذشته ۶۳۴ واحد به شبکه بانکی معرفی شد که سقف تسهیلات ۸۰ میلیون تومان با کارمزد ۹ درصد است و طی سال جاری هم تاکنون ۲۲۰ واحد به بانک معرفی شده است.

وی تصریح کرد: در محل‌های هدف پروژه‌های محرک توسعه تعریف خواهد شد و این مهم باعث ایجاد انگیزه در محل ایجاد شده و ارزش افزوده برای ساخت و ساز ایجاد می‌کند.

رئیس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی زنجان با بیان اینکه تعریف پروژه‌های محرک توسعه در بافتهای فرسوده و محلات نیازمند توجه ویژه بسیار مهم است، گفت: پرداخت وام‌های کم‌بهره تحرک نوسازی این مناطق را تسریع می‌کند.

انتهای پیام/2308


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا