سیاسی

شهریار حیدری: بیشتر وزرای پیشنهادی رئیس جمهور، رأی می‌آورند

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با برنامه سعادت‌آباد رادیو تهران درباره ادامه روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و برگزاری جلسه دفاع در روز شنبه 30 مرداد با حضور رئیس جمهور، گفت: از روز شنبه 23 مرداد بر خلاف دوره های گذشته تمامی وزرای پیشنهادی تا به امروز به کمیته های تخصصی مراجعه کرده اند و نمایندگان تقریبا شناخت نسبتا خوبی از آنها دارند . ان شاء الله در روز شنبه 30 مرداد با رأی اعتماد مجلس کابینه قوی و توانمندی انتخاب خواهد شد. 

وی افزود: سکان دولت در اختیار وزرا است و قدرت دولت در بین وزارتخانه‌ها توزیع می شود. اگر وزارتخانه‌ها قوی و توانمند و منسجم و هماهنگ باشند دولت هم موفق می شود و اگر نمایندگان، وزیر ضعیفی انتخاب کنند این ضعف درانتخاب بر وزارتخانه و دولت تحمیل خواهد شد. با شناختی که نمایندگان در این چند روز نسبت به وزرای پیشنهادی به دست آورده اند؛ قطعا کابینه مناسبی انتخاب می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم با اشاره به جلسه روز شنبه 30 مرداد خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس در دو گروه موافق و مخالف با شناخت منصفانه درباره وزرای پیشنهادی نظر می‌دهند. ضمن اینکه رئیس جمهور هم در جلسه دفاع حضور دارند. امیدواریم کابینه ای در شأن مردم ایران در این شرایط سخت معیشتی و اقتصادی انتخاب شود. بنای مجلس این است که ضمن تعامل، بدون تعارف درباره وزرای پیشنهادی اعلام نظر کنند.

حیدری در واکنش به این موضوع که بر اساس گمانه زنی‌ها حدود یک سوم وزرای پیشنهادی انتخاب نخواهند شد؛ گفت: بعید می‌دانم.چون قبل از مراجعه وزرا به کمیته‌های تخصصی شناخت کافی از آنها در بین نمایندگان وجود نداشت ولی در این چند روز دیدگاه نمایندگان در مورد وزرای پیشنهادی که مورد نقد بودند مقداری تغییر کرده و حتی نظر در مورد وزرای پیشنهادی که سابقه مختلف داشته اند نسبت به وزارتخانه مهمی که معرفی شده اند عوض شده است. بنابراین خروجی روز شنبه 30 مرداد مشخص می‌شود. با توجه به فضای مجلس و ذهنیت نمایندگان نسبت به کابینه پیشنهادی پس از گفتگو در کمیسیون های تخصصی فکر می‌کنم اکثر وزرا رأی می آورند و فقط دو تا سه وزیر پیشنهادی زیر 50 درصد رأی به دست خواهند آورد.

وی درباره تحولات داخلی افغانستان و تاثیر آن بر امنیت داخلی کشورمان توضیح داد: کشور افغانستان به عنوان همسایه ما جزو اولویت ما از نظر ارتباطات تاریخی، اقتصادی، سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی بوده است و با توجه به تنش‌های امنیتی که در این کشور وجود داشته حداقل تاثیر آن مهاجرت مردم  این کشور به ایران است که تعداد زیادی از آنها مهمان ما هستند. بنابراین ایجاد و ثبات امنیت پایدار و روابط دیپلماتیک در حوزه‌های مذکور در این کشور برای ما بسیار مهم است. با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری که بر اولویت همسایگان در حوزه‌های دیپلماسی و اقتصادی تأکید دارند، اولویت با همسایگان است.

وی گفت: جمهوری اسلامی استراتژی مشخصی در این خصوص داشته و بر رعایت حقوق تمامی شهروندان و گروه های مختلف مذاهب و اقلیت ها توصیه دارد و رئیس جمهور هم در صحبت با آقای ظریف، وزیر امور خارجه بر این موارد تاکید کرده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ثبات و امنیت در افغانستان برای ما در اولویت است چون تاثیر مستقیمی بر روابط دو کشور و حوزه‌های مرزی دارد. امیدواریم هرچه زودتر این کشور با رعایت حقوق همه گروه‌ها و مذاهب به ثبات برسد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا