اخبار استانها

شناسایی مبتلایان سرپایی استان سمنان روی نمودار صعودی

شناسایی مبتلایان سرپایی استان سمنان روی نمودار صعودی

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان که به دلیل بازدید از مناطق برف گیر منطقه کالپوش در جلسه حضور نداشت، در ارتباط ویدیو کنفرانسی در ستاد مقابله با کرونا این استان از روند افزایشی مبتلایان سرپایی در سمنان خبر داد و گفت: با توجه به کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و نزدن ماسک، مبتلایان سرپایی در استان سمنان افزایش داشتند. 

وی از مردم خواست تا برای مدیریت بیماری و کاهش تعداد مبتلایان، ضمن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، واکسیناسیون و تزریق  دز سوم واکسن کرونا را جدی بگیرند و نظارت بازرسان بر رعایت شیوه نامه‌ها و جلوگیری از تجمعات در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

مصطفی مرادی مدیر کمیته هماهنگی و اجرایی ستاد مقابله با کرونا هم در این جلسه با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: در این جلسه مقرر شده تا مراکز آموزشی و عالی با توجه به درصد بالای پوشش واکسیناسیون و مشکلات آموزشی در مدارس و دانشگاه ها، کلاس‌های درس و امتحانات خود را  با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار کنند.

وی  به افزایش قابل توجه مبتلایان سرپایی در کشور و استان سمنان اشاره کرد و گفت: شناسایی بیماران مثبت سرپایی در استان سمنان افزایش داشته و گزارش‌هایی در خصوص شناسایی اومیکرون در استان سمنان ثبت شده است.

وی از هم استانی‌ها خواست تا نسبت به رعایت شیوه نامه‌ها در مراکز اداری و خانواده‌ها  اهتمام بوزند و تزریق دز سوم واکسن کرونا را جدی بگیرند.

مرادی هم چنین از تشدید نظارت‌ها در مراکز اداری خبر داد و گفت: مدیران اداره کل‌ها موظف شدند تا نظارت‌های خود را نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مجموعه اداری  تشدید کنند.

وی افزود: با توجه به آمار واکسیناسیون ثبت شده در سامانه سیب، پوشش واکسیناسیون در دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان  وشاهرود،   در دز اول به ۹۵ درصد، دز  دوم به ۸۷ درصد و دز سوم به  ۵۰ درصد رسیده است.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا