آذربایجان شرقی

شرکت ترکیه‌ای ۱۰ میلیون دلار در تبریز سرمایه‌گذاری می‌کند

شرکت ترکیه‌ای ۱۰ میلیون دلار در تبریز سرمایه‌گذاری می‌کند

به گزارش recive از تبریز، در این جلسه همچنین مشکلات پیش روی منطقه ویژه اقتصادی سراب، بررسی و دستورات لازم براید رفع آنها از سوی استاندار آذربایجان شرقی صادر شد.
استاندار آذربایجان‌شرقی: اعتمادسازی برای سرمایه‌گذاران در اولویت است
استاندار آذربایجان‌شرقی در این جلسه گفت: مدیریت استان در زمینه اعتمادسازی برای جلب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در راستای توسعه این خطه عزم جدی دارد. 
عابدین خرّم اظهار داشت: حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی از جمله اولویت های اصلی مدیریت استان بوده و تمامی دستگاه های ذی ربط باید همکاری های لازم را با سرمایه گذاران داشته باشند.
وی گفت: وقتی به دنبال سرمایه برای استان هستیم باید پیش نیازهای آن از جمله تامین زمین، انرژی (آب، برق و گاز)، سند آمایش سرزمینی و دسترسی آسان به حمل و نقل مورد توجه قرار گیرد.
خرّم با بیان اینکه مشکل برق استان نسبت به وضعیت کشور مضاعف تر است، ادامه داد: براساس برآوردها یک هزار و ۵۰۰ مگاوات برق در استان برای توسعه صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات کمبود داریم.
وی گفت: در حوزه آب اگر مشکل پایاب ۵ سدی که به صورت ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده اند، حل شود و با اتمام ۴ سد دیگر که حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، مشکلات برطرف می شود.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات مطرح شده برای ایجاد مجتمع پتروشیمی و سه مجتمع فولادی در شهرستان میانه ادامه داد: این پروژه ها باید توسط کارشناسان دستگاه های مسوول بررسی و نتایح نهایی آن در این جلسه مورد بحث و توافق قطعی قرار می گرفت.
وی با اشاره به تصویب ایجاد مجتمع پتروشیمی و سه مجتمع فولاد در میانه، گفت: سوابق پرونده و پیشنهادات سرمایه گذاران به سازمان برنامه و بودجه، شرکت های برق، گاز و آب استان جهت تامین نیازها ارسال و حداکثر ظرف یکماه، برآوردها، بررسی و نتایج اعلام شود و مراحل قانونی نیز از سوی شهرک ها صنعتی اعلام شود.
خرّم همچنین با اشاره به احداث نیروگاه های خورشیدی و بادی توسط بخش خصوصی گفت: با توجه به نیاز مبرم استان به تامین برق، ضروری است زمین مورد نیاز این شرکت حداکثر ظرف مدت یکماه از سوی اداره کل منابع طبیعی و شهرک های صنعتی استان مشخص و معرفی شود.
وی ادامه داد: سرمایه گذار نیز با عزم راسخ و بدون معطلی پای کار آید و مجوزهای لازم نیز باید در ظرف یکماه صادر شود تا سرمایه گذار بیش از این معطل نشود.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا