آذربایجان شرقی

شرکت‌های کره‌ای همیشه پشت ایران را خالی کردند!/ اشتغالزایی 25 هزار نفری صنعت لوازم خانگی در تبریز

محمدرضا باقری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، با اشاره به ممنوعیت واردات لوازم خانگی شرکت‌های کره‌ای به کشور اظهار کرد: در کشورهایی مثل کره و ژاپن برای موفقیت شرکت‌های داخلی سالیان سال واردات لوازم خانگی ممنوع بوده است؛ این در حالی است که حداقل در شهر خودمان صنعت لوازم خانگی به طور مستقیم برای ۲۵ هزار نفر اشتغالزایی دارد.

وی افزود: از آنجایی که لوازم خانگی پیشرفت‌های زیادی داشته عده‌ای از نامحرمان مملکت به دنبال تضعیف این صنعت هستند و مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کنند.

باقری تصریح کرد: کیفیت لوازم خانگی کشور پایین تر از تولیدات شرکت هایی مثل ال‌جی و سامسونگ نیست ضمن اینکه رونق صنایع داخلی موجب ایجاد ارزش افزوده، بالا رفتن تولید ناخالص ملی و اشتغالزایی برای کشور می‌شود؛ البته باید جلوی رانت و قاچاق گرفته شود که امروز  قاچاق در صنعت لوازم خانگی بیداد می کند و به رقم 8 میلیارد دلار  می‌رسد.

این تولیدکننده لوازم خانگی توضیح داد: در واقع یکی از بزرگترین دغدغه‌های تولیدکنندگان در صنعت لوازم خانگی که همگی بر آن اتفاق نظر دارند ورود حجم بالای کالای قاچاق به بازار کشور است.

وی ادامه داد: در حالی که تولیدکننده تحت شرایط سخت و با انواع مشکلات، اقدام به تولید وعرضه محصولات می‌‌کند، قاچاقچیان بدون انجام هزینه‌های تعرفه‌ای، مالیاتی، ارزش افزوده، بیمه و… به راحتی وارد بازار رقابت با ما شده و به‌طبع به واسطه قیمت محصولات آن‌ها در قیاس با محصولات تولیدکنندگان، سهم زیادی از بازار را به حساب خود واریز می‌کنند.

باقری اضافه کرد: این سهم به‌مثابه وجود ظرفیتی مناسب برای تولیدکنندگان داخلی در این بازار و امکان توسعه این صنعت و در پی آن اشتغال برای متقاضیان بی‌شمار در بازار نیروی کار است.

مدیرعامل شرکت دونار خزر میزان صادرات سالانه لوازم خانگی  استان را در حدود150 میلیون دلار  اعلام و اضافه کرد: آذربایجان شرقی نزدیک به 50 درصد صادرات لوازم خانگی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

انتهای پیام/60026

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا