سلامت

شرایط تزریق دُز سوم واکسن های کرونا

به گزارش ایرنا، محسن زهرایی روز یکشنبه در یک گفت و گوی تلویزیونی افزود:?تزریق دُز سوم واکسن از روز گذشته در دانشگاه علوم پزشکی کشور آغاز شده است و دز سوم یا یادآور بستگی به نوع واکسن نوبت اول و دوم دارد.

وی اظهار داشت: در مراکز درمانی و بیمارستان هایی که بیماران مبتلا به کرونا را بستری می کنند، همچنین مراکز ۱۶ ساعته و آزمایشگاه هایی که افراد مشکوک به آنجا مراجعه می کنند، تزریق دز سوم در اولویت قرار دارد،‌ بعد از آن تمامی کارکنان نظام سلامت این دز را دریافت خواهند کرد.

زهرایی تصریح کرد: اکنون تمامی مکاتبات برای تزریق دز سوم (یادآور) به دانشگاه های علوم پزشکی ارسال شده و واکسن نیز در اختیار آنها قرار گرفته است.

به گفته وی، نوع واکسنی که در دز سوم مورد استفاده قرار می گیرد بستگی به واکسنی دارد که افراد در دزهای اول و دوم دریافت کرده اند، به عنوان مثال کسانی که سینوفارم تزریق کرده اند، در نوبت یادآور یا سوم واکسن نوع غیرفعال شده ویروس آسترزنکا یا پاستوو کووک را دریافت می کنند.

زهرایی تاکید کرد: افرادی هم که در دزهای اول و دوم آسترزنکا و اسپوتنیک تزریق کرده اند ، می توانند در دز سوم آسترزنکا و پاستو کووک دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، تا کنون ۴۸ میلیون و ۱۵ هزار و ۱۵۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۳ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۱۱۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۷۱ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۲۷۷ دُز رسیده است.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا