سمنان

سیزده هزار و ۶۳۰ نفر تحت حمایت بهزیستی استان سمنان هستند

سیزده هزار و ۶۳۰ نفر تحت حمایت بهزیستی استان سمنان هستند

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان معاون توانبخشی بهزیستی استان : هم اکنون سیزده هزار و ۶۳۰ نفر در قالب یک هزار و ۷۴۴ نفر بینایی، دو هزار و ۹۶۱ نفر ذهنی، یک هزار و ۵۷۶ نفر روان، یک هزار و ۶۸۳ نفر شنوایی، ۷۵۲ نفر صوت و گفتار و چهار هزار و ۹۱۴ نفر جسمی حرکتی از خدمات بهزیستی در معاونت توانبخشی بهره مند می شودند.

میراج در توضیح توانبخشی مبتنی بر جامعه سی بی آر گفت : برنامه‌ای برای ارائه خدمات توانبخشی، کاهش فقر، برابرسازی فرصت‌ها و فراگیرسازی اجتماعی افراد دارای معلولیت است که از طریق تلاش‌های مشترک افراد دارای معلولیت، خانواده‌ها و سازمان‌های آنها، اعضای جامعه و سایر بخش‌های دولتی و غیردولتی مرتبط با حوزه‌های سلامت، آموزش، اشتغال و اجتماعی انجام می‌شود که با دارا بودن جامعه هدف از مددجویان، نیازمند برنامه ریزی و داشتن اهداف هدفمند و دقیق می‌باشد تا با اجرا و کنترل آنها بتواند در راستای رسیدن به اهداف پیش بینی شده گام‌های برداشت.

وی افزود : سه هزار و ۹۵۸ پرونده در برنامه توانبخشی مبتنی برجامعه در حال دریافت خدمات از بهزیستی می باشند و ۱۲۴ پرونده نیز کمک هزینه دسترسی و مناسب سازی منزل و خودرو معلولین دریافت و ۶ جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان برگزار شده است.

میراج از برگزاری ۵۰ جلسه کمیسیون پزشکی برای تشخیص نوع و تعیین شدت معلولیت ویژه جامعه هدف استان در شش ماهه نخست سال جاری خبر داده و گفتند : در این جلسات ۸۷۳ پرونده پزشکی مورد بررسی قرار گرفت و نوع و تعیین شدت معلولیت آنان مشخص گردید.

معاون توانبخشی تعداد توانخواه بهره مند از آموزش در مراکز روزانه آموزشی توانبخشی را ۷۲۵نفر و تعداد توانخواهان خدمت گیرنده از کارگاههای تولیدی حمایتی را ۱۲۵نفر اعلام کرد و ادامه دادند : ۶ نفر از متقاضیان واجدشرایط از جامعه هدف بهزیستی نیز در این شش ماه پلاک ویژه معلولین دریافت و همچنین تعداد۹۷۰ نفر از دانش آموزان دارای معلولیت از خدمات این معاونت بهره مند می شوند.

میراج گفت: هم اکنون قریب به ۷۰۰ نفر در ۱۰ مرکز نگهداری شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی نگهداری می شوند و همچنین ۳۴۱ نفر از خدمات توانبخشی و ۱۴۰ نفر نیز از خدمات مراقبتی در طرح توانبخشی، مراقبتی ویژه جامعه هدف بهزیستی در منازل بهره مند می شوند.

وی افراد دریافت کننده حق پرستاری را یک هزار و ۵۷ نفر بیان و از تجهیز ۳۴ مرکز روزانه و شبانه روزی تحت نظارت به وسایل کمک آموزشی در زمینه هنری خبر داده و افزودند : در برنامه توانمند سازی معلولین ضایعه نخاعی و نابینایان تعداد ۵۰ نفر توانمند و ۴۲۴ نفر نیز از کمک هزینه درمان بهره مند شده اند.

دکتر میراج در پایان ضمن تقدیر و تشکر از کلیه همکاران شاغل در بخش دولتی و غیردولتی در معاونت توانبخشی، لازمه تحقق اهداف و برنامه ها را در یک مجموعه همدلی و همکاری پرسنل آن بیان داشتند.

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا