سلامت

سیزدهم مهر ماه و مهمترین خبرهای کرونایی استان ها

به گزارش روز سه شنبه گروه اخبار استان ها ، در حال حاضر مراکز تزریق واکسن کرونا در کشور گسترش یافته و افراد بالای ۱۲ سال نیز مجاز به انجام واکسیناسیون هستند و این در حالیست که موج پنجم کرونا در کشور رو به پایان است اما بر اساس هشدارهای برخی کارشناسان ممکن است موج ششم نیز در آبان ماه آغاز شود.

با این حال ، مردم باید همچنان شیوه های نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، چون در غیر این صورت وقوع پیک‌های دیگر مانند موج ششم دور از انتظار نیست.

وزیر بهداشت درباره روند واکسیناسیون کرونا گفت: هفته گذشته هشت میلیون و ۲۰۰ هزار دُز واکسن یعنی حدود کل جمعیت برخی کشورهای منطقه تزریق داشته‌ایم.

بهرام عین اللهی گفت: تاکنون نزدیک به ۵۶ میلیون دُز واکسن تزریق شده است و این درحالی است که تا تیرماه پنج میلیون واکسن تزریق شده بود.

اکنون ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۹۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۷۶ شهر در وضعیت زرد و ۵۸ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

سیزدهم مهر ماه و مهمترین خبرهای کرونایی استان ها

آخرین اخبار کرونایی استان‌ها

هم‌ اکنون بسیاری از استان‌های کشور وارد مرحله نزولی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ شده‌اند و اپیدمی موج پنجم در حال از بین رفتن است اما همچنان کرونا جان هموطنانمان را می گیرد به گونه‌ای که در ۲۴ ساعت گذشته    ۲۱۶  نفر از هموطنان قربانی این ویروس شدند.

بیرجند / گزارش‌های روند بیماری کووید۱۹ در خراسان جنوبی نشان می‌دهد که واکسیناسیون یکی از دلایل اصلی کاهش موارد ابتلا و فوت در موج پنجم کرونا بوده و به همین نسبت خودداری از تزریق واکسن در خیزهای احتمالی این بیماری خطرساز است.

با وجود افزایش موارد ابتلا در موج پنجم که تعداد موارد مثبت روزانه مشابه پیک‌های قبلی در خراسان جنوبی سه‌رقمی هم شد اما فوتی‌ها تک رقمی ماند و این استان در هفته‌های اخیر روز بدون فوتی کرونا هم داشته است.

قزوین / جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا قزوین گفت: با شتاب بخشیدن به واکسیناسیون عمومی شاهد شیب نزولی مبتلایان و همچنین کاهش ۶۰ درصدی مرگ و میر ناشی بیماری کووید ۱۹ در استان نسبت به دوره پیک پنجم این ویروس هستیم.

منوچهر حبیبی افزود: خوشبختانه با تداوم شیب نزولی کرونا در استان قزوین روبرو هستیم و میزان مرگ و میر و بستری بیماران نسبت به روزهای پیک پنجم کاهش قابل توجه و چشمگیری داشتن تا جایی که این میزان حدود ۶۰ درصد کمتر شده داشته است.

خرم‌آباد / سرپرست آموزش و پرورش لرستان گفت: از ابتدای مهرماه تاکنون ۴۷ هزار دانش‌آموز در این استان علیه کرونا واکسینه شدند.

سید عیسی سهرابی اعلام کرد: واکسیناسیون دانش‌آموزان لرستان از اول مهرماه و همزمان با سراسر کشور در مدارس آغاز شده و هدف از این اقدام ایجاد ایمنی هر چه بیشتر بین دانش‌آموزان برای مقابله با بیماری کرونا است.

کاشان / فرماندار آران و بیدگل با اشاره به روند مطلوب اجرای طرح ملی واکسیناسیون کرونا در آران و بیدگل گفت: افزون بر ۵۰ درصد جمعیت این شهرستان از آغاز این طرح تاکنون واکسن دریافت کردند.

اسماعیل بایبوردی با بیان اینکه نزدیک به ۸۰ هزار نفر از جمعیت آران و بیدگل بالای ۱۸ سال هستند، افزود: ۵۱ و ۲ دهم درصد از افراد بالای ۱۸ سال در این شهرستان واکسن کرونا دریافت کردند.

ارومیه / مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۲ هزار و ۵۵۴ دانش آموز استثنائی استان در اولویت واکسیناسیون قرار دارند و تاکنون حدود ۷۰ درصد واکسینه شده اند.

مهین منافی افزود: بیش از ۲۹۰ هزار دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ سال استان آذربایجان غربی مشمول طرح واکسیناسیون دانش آموزی هستند و روند اجرایی واکسیناسیون کرونا ویژه دانش آموزان به خوبی هم اینک در حال اجرا است.

کرج / سخنگوی قرارگاه مقابله باکرونای استان البرز اعلام کرد با اقدامات انجام گرفته میزان تزریق واکسن کرونا در این استان به مرز ۲ میلیون دز رسید.

 دکتر مهرداد بابایی اظهارداشت: تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان البرز حداقل یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

 وی ادامه داد: برای  بخش دیگری از جامعه هدف  استان نیز ۲ دز واکسن  تزریق شده است.

اردبیل / مجموع مبتلایان بستری همزمان کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل که در ایام اوج شیوع کووید.۱۹ در خیز پنجم به ۸۹۷ نفر افزایش یافته بود، با ۶۹۷ نفر کاهش نسبت به ۱.۵ ماه قبل، به ۲۰۰ نفر در شبانه‌روز گذشته رسید.

بنا به اعلام ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، روند نزولی شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان که از چهار هفته پیش آغاز شده، همچنان ادامه دارد به طوری که طی شبانه‌روز گذشته شمار افراد جدید مبتلا به کرونا نیز به ۳۸ نفر کاهش یافت.

شمار جان‌باختگان کرونا در این استان در اوج موج پنجم شیوع در اوایل شهریور ماه تا ۲۱ نفر افزایش یافته بود، در روزهای اخیر کاهش چشمگیر یافته به طوری که در شبانه‌روز گذشته چهار نفر دیگر از مبتلایان بیماری کووید.۱۹ جان خود را از دست دادند

تهران / مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به واکسیناسیون کرونایی افراد آسیب‌پذیر(بی‌خانمان، معتاد، مهاجر و کم‌برخوردار) با شعار «تهران دوباره جان می‌گیرد»، گفت: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷ این افراد را برای واکسیناسیون به شهرداری معرفی کنند.

سیدمالک حسینی اظهارداشت: با توجه به دستور شهردار تهران برای کمک به دولت و اینکه بار واکسیناسیون پایتخت تا جایی که امکان دارد از روی دوش دولت برداشته شود و به روند تسریع واکسیناسیون کمک کنیم، طرحی با شعار «تهران دوباره جان می‌گیرد» از اول مهر آغاز شد.

وی گفت: در این طرح، گروه‌هایی که حامی اجتماعی ندارند مانند معتادان و کارتن‌خواب‌ها مورد تاکید شخص شهردار بود و در کنار واکسیناسیون سایر شهروندان، هدف‌گذاری شد.

حسینی افزود: همچنین واکسیناسیون افراد ساکن در گودها، گاراژها، حصارهای زباله‌گردی و زباله‌گردها در اطراف تهران که کار تفکیک زباله را انجام می‌دهند، کودکان کار و خانواده‌های آنان که بیشتر مهاجر هستند و کارت اقامت ندارند، ساکنان روستاها و سکونتگاه‌های غیررسمی در اطراف تهران که دسترسی به مراکز ثابت واکسیناسیون ندارند، در این طرح مورد توجه قرار گرفت.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران نیز با اعلام نشانی مراکز واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله، گفت: ۹۵ مدرسه و مرکز در مناطق ۱۹گانه برای واکسیناسیون آنان در برابر کرونا اختصاص داده شده است.

مسعود ثقفی  اظهارداشت: این مراکز روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۵ و ۱۶ مهر) میزبان دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان برای واکسیناسیون در برابر کرونا هستند.

وی افزود: این مراکز جدای از مراکز تجمیعی واکسیناسیون وزارت بهداشت است و آموزش و پرورش با راه‌اندازی این مرکز تسهیلاتی اختصاص داده تا روند واکسیناسیون دانش‌آموزان تسریع شود.

ثقفی افزود: حضور دانش‌آموزان در این مراکز اجباری نیست و کاملا داوطلبانه و اختیاری است و از دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان دعوت می‌کنیم که برای واکسیناسیون به این مرکز مراجعه کنند.

سبزوار / رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به شتاب روزافزون واکسیناسیون گفت: تاکنون ۷۸ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال در حوزه زیر پوشش این دانشگاه در غرب استان خراسان رضوی دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر علیرضا مسلم اظهار داشت: همچنین به بیش از ۳۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، داورزن، خوشاب و ششتمد دُز دوم کرونا نیز تزریق شده است.

وی تصریح کرد: آمار جمعیت بالای ۱۸ سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه حدود ۳۵۰ هزار نفر است که تلاش می شود با واکسیناسیون این گروه سنی تا پایان مهرماه، میزان سرایت، ابتلا  و چرخش ویروس کاهش یابد.

رشت / مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان گفت: تاکنون بیش از ٧٧ هزار نفر از دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه استان واکسن کرونا را دریافت کردند.

دکتر حسن رخ شاد اظهار داشت: از مجموعه دانش آموزانی که نوبت نخست واکسن کرونا را دریافت کردند حدود ۸۴۰ نفر دز دوم واکسن را نیز تزریق کردند.

وی افزود: تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۴۰ هزار نفر در استان گیلان دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند که افزون بر ۷۲ درصد از جمعیت هدف استان را شامل می شود.

ایلام / رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: یک فوتی ناشی از کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شد که مربوط به شهرستان دره شهر است و مجموع فوتی های استان تا این لحظه به هزار و ۸۶ نفر رسید.

دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۹ ابتلای جدید کرونا شناسایی شد و مجموع مبتلایان استان به ۶۰ هزار و ۵۱۱ نفر افزایش یافت و مجموع بهبودیافتگان نیز ۵۹ هزار و ۲۵۰ نفر است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۳۳ بیمار جدید کرونایی نیز در مراکز درمانی بستری شدند و مجموع بستری های موجود استان هم اکنون به ۱۵۶ نفر کاهش یافته است.

واکسیناسیون اتباع خارجی در کشور

مشهد / اتباع افغانستانی حدود پنج درصد از جمعیت خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند و واکسیناسیون این جمعیت مهاجر و درگردش، یکی از اولویت‌های مسوولان استان برای قطع زنجیره همه‌گیری کرونا در این خطه مرزی محسوب می‌شود.

براساس اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و هلال احمر خراسان رضوی، نظارت بر ورود مسافران و رانندگان از مرز زمینی دوغارون با حساسیت و قید دریافت آزمایش عدم ابتلا به ویروس کرونا صورت می گیرد با این حال نگرانی ها برای ورود اتباع غیرمجاز همچنان ادامه دارد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۶۲ هزار و ۳۸۹ دُز واکسن کرونا به اتباع افغانستانی مقیم مشهد تزریق شده است.

محمدتقی هاشمی افزود: به موازات واکسیناسیون شهروندان ایرانی علیه کرونا،  تاکنون ۵۲ هزار و ۴۴۷ نفر از اتباع خارجی مقیم مشهد دُز نخست و ۹ هزار و ۹۴۲ نفر آنان نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: از مجموع بیش از ۶۲ هزار دُز واکسن تزریق شده، ۳۰ هزار و ۷۴۲ دُز به زنان و بقیه به مردان خارجی مقیم مشهد تزریق شده است.

همدان / معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با تاکید بر اینکه اتباع خارجی برای تزریق واکسن در این استان هیچگونه مشکل و محدودیتی ندارند گفت: تاکنون ۱۴۷ دُز واکسن کرونا برای اتباع خارجی مقیم همدان تزریق شده است.

محمد خزایی اظهار داشت: این افراد شامل ۷۹ مرد و ۶۸ زن می شود که همگی دارای مجوز قانونی اقامت هستند.

وی بیان کرد: ۲۴ تبعه پاکستان، ۲۳ تبعه عراقی، ۱۱ تبعه افغانستان و ۸۹ نفر از اتباع سایر کشورها تاکنون در استان همدان نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کردند.

زاهدان / معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۶هزار و ۲۰۰ نفر از اتباع خارجی که در سامانه‌ «سیب» اطلاعات آن‌ها ثبت شده بود واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

دکتر سیدمهدی طباطبایی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه واکسیناسیون در مهار کنترل کرونا بسیار موثر است افزود: در فضای مجازی حربه‌های زیادی علیه واکسیناسیون صورت گرفته که نیاز است رسانه در این حوزه یاریگر ما باشد.

   

سیزدهم مهر ماه و مهمترین خبرهای کرونایی استان ها

       

کرونا جان  ۲۱۶  هموطن دیگر را گرفت

بر اساس اعلام  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۲۱ هزار و ۵۶۳ نفر رسید.

تاکنون ۴۲ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۷۲۶ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۷ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۵۸۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵۹ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۳۰۷ دُز رسید همچنین در شبانه روز گذشته بیش از ۸۹۸ هزار دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

از دیروز تا امروز ۱۳ مهرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۲۲۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۲۲ نفر از آنها هم بستری شدند.

براساس این گزارش، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۹۶۱ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۵ میلیون ۱۳۵ هزار و ۸۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند و پنج هزار و ۶۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۳۲ میلیون و ۷۲۳ هزار و ۵۹۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بنابراین گزارش، اکنون ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۹۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۷۶ شهر در وضعیت زرد و ۵۸ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا