اخبار استانها

سگ های صاحب‌دار، مهم ترین عامل وقوع حیوان گزیدگی در مناطق تحت پوشش دانشگاه استان سمنان

سگ های صاحب‌دار، مهم ترین عامل وقوع حیوان گزیدگی در مناطق تحت پوشش دانشگاه استان سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین استان سمنان ،دکتر سید سعید کسائیان با اشاره به اینکه بر اساس آمار موجود حیوان گزیده در سال ۱۳۹۹ به تعداد یک هزار و ۳۷۰ نفر، در سال ۱۴۰۰ به تعداد یک هزار و ۷۷۰ نفر، در سال ۱۴۰۱ به تعداد یک هزار و ۹۹۶ نفر و در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۲ هزار و صد مورد در سطح شهرستان های تحت پوشش دانشگاه رسیده بود، گفت: متاسفانه طبق آمار موجود حیوان گزیدگی در چهار سال اخیر در مناطق تحت پوشش دانشگاه روند صعودی و افزایشی داشته است.

وی افزود: نکته قابل توجه این است که از ۶۳ درصد حمله و حیوان گزیدگی توسط سگ ها به افراد، ۸۳ درصد در اثر حمله توسط سگ های صاحب‌دار بوده و ۱۷ درصد توسط سگ های ولگرد و بدون صاحب می باشد.

رئیس مرکز بهداشت استان سمنان درباره انتقال بیماری از سگ به انسان، گفت: در کنار خطر حمله سگ‌ها به افراد مختلف و ایجاد جراحت و حتی مرگ‌ومیر می شود و تعداد بیماری‌هایی که از طریق سگ به انسان منتقل می‌شود بسیار زیاد است و ازجمله آن‌ها بیماری‌های انگلی و قارچی است.

وی افزود: بیماری هاری، یکی از بیماری‌های کشنده است که بیشتر از طریق سگ و گربه به انسان منتقل شده و در صورت تزریق نکردن واکسن، منجر به مرگ مبتلایان می‌شود.

۴۶

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا