اجتماعی

سگ‌های گله، سیاهگوش زیبا را کشتند

سگ‌های گله، سیاهگوش زیبا را کشتند

حسن قاسم‌پور ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات مرگ این گونه نادر اظهار کرد: به دنبال گزارش مردم محلی به مأموران پاسگاه محیط بانی برندق واقع در منطقه حفاظت شده آق داغ مبنی بر مشاهده یک قلاده سیاهگوش زخمی در زیستگاه‌های منطقه، محیط بانان حاضر در پاسگاه به محل اعزام و گونه مورد اشاره را که قادر به حرکت نبوده جهت مداوا و تیمار به اداره محیط زیست شهرستان خلخال انتقال دادند.

وی افزود: بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که این گونه ارزشمند و نادر توسط افراد ناآگاه و با استفاده از ضربات چوب، چماق و همچنین توسط سگ‌های گله به شدت آسیب دیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل پس از هماهنگی‌های لازم این گونه به کلینیک حیات وحش استان انتقال یافته و توسط دامپزشک معتمد مورد معاینه قرار گرفت و پس از معاینات اولیه و به منظور ارائه خدمات مطلوب کلینیکی و برخورداری از امکانات درمانگاهی مقرر شد گونه مذکور به کلینیک حیات وحش شهرستان سراب انتقال داده شود که علی رغم تلاش‌های به عمل آمده در مرکز استان و هماهنگی‌های لازم برای اعزام آن به کلینیک حیات وحش مجهزتر در شهرستان سراب گونه مذبور به دلیل شدت جراحات تلف شد.

به گفته قاسم‌پور طبق نتایج کالبدگشایی علت مرگ این گونه آسیب عضلات و اعصاب ناحیه گردن در اثر گاز گرفتن سگ‌ها و ضربات وارد آمده به پشت حیوان تشخیص داده شده است.

وی همچنین اذعان کرد: در همین راستا دستورات لازم به مأموران یگان حفاظت برای شناسایی عامل یا عاملین مرگ این گونه و معرفی آنها به مراجع قضائی صادر شده است.

بیشتر بخوانید:

حمله گرگ‌های گرسنه به دو زن در خلخال

حمله پلنگ به دو روستایی در زنجان

47231

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا