قم

سوگواره علمی فرهنگی امام رضا‌(ع) در قم آغاز به‌کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سوگواره علمی و فرهنگی امام رضا(ع) امروز همزمان با روز پایانی ماه صفر و سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به همت دفتر بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در قم آغاز به‌کار کرد.

بر این اساس دو موضوع «بازخوانی روش‌ها و شیوه‌ها در تحقیق و تصحیح جدید عیون اخبار الرضا (ع)» و همچنین «قواعد فقهی در کتاب عیون اخبار الرضا (ع)» در این سوگواره علمی و فرهنگی به ترتیب توسط حجت‌الاسلام محمدحسن زبری قائنی و حجت‌الاسلام سید حسین رضوی ارائه می‌شود.

همچنین «نقش آفرینی عیون اخبار الرضا (ع) در انتقال مجموعه‌های حدیثی امام رضا‌(ع) بر مبنای دو فهرست نجاشی و شیخ طوسی»، عنوان دیگری از این سوگواره است که توسط حجت‌الاسلام مصطفی مطهری به عنوان دانش آموخته حوزه علمیه قم ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام علی‌راد نیز در این سوگواره علمی با موضوع «آموزه عدالت در عیون اخبارالرضا(ع)» سخنرانی خواهد کرد، ضمن آنکه وی دبیر علمی این سوگواره علمی و فرهنگی نیز است.

در این برنامه، قاسم جوادی و محمود ملکی تراکمه‌ای به عنوان استادان حوزه و دانشگاه به ترتیب در دو موضوع «قلمرو حجیت عقل در احادیث عیون اخبار الرضا (ع)» و «تحلیل احادیث ابوالعباس صولی به روایت ابوذکوان قاسم بن اسماعیل در عیون اخبار الرضا (ع)» سخنرانی خواهند کرد.

دومین سوگواره علمی و فرهنگی امام رضا (ع) با محوریت «عیون اخبار الرضا (ع) از نگاه فرهیختگان» پانزهم مهرماه با بهره‌مندی از فضای مجازی در بستر نشانی‌های اینترنتی Webinar.aqr.ir/qom و www.aparat.com/qomislamic/live پخش می‌شود.

خاطرنشان می‌شود، نخستین سوگواره علمی و فرهنگی امام رضا(ع) نیز به همت دفتر بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در قم، سال گذشته و در دهه آخر ماه صفر برگزار شد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا