خراسان رضوی

سفر استاندار خراسان رضوی به کابل

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، استاندار خراسان رضوی با هدف بررسی و حل مشکلات و موانع توسعه تجارت و ترانزیت میان خراسان رضوی و افغانستان به کابل رفت.

محمدصادق معتمدیان در بدو ورود به کابل در گفت‌وگو با خبرنگاران، به مشترکات عمیق فرهنگی، زبانی، تاریخی و دینی میان ایران و افغانستان اشاره کرد و گفت: با توجه به مشترکات فراوان بین دو ملت ایران و افغانستان، ضرورت احساس شد که به کابل سفر کنم و از نزدیک وضعیت تجارت و ترانزیت افغانستان با جمهوری اسلامی ایران به ویژه خراسان رضوی را بررسی کنیم.

استاندار خراسان رضوی افزود: با توجه به شرایط خاص مردم افغانستان، در این سفر وضعیت مردم این کشور به‌ویژه مهمترین نیاز‌های آن‌ها به کمک‌های بشردوستانه را نیز بررسی خواهیم کرد تا براساس آن اقدامات لازم صورت بگیرد.

معتمدیان ضمن تایید وجود برخی مشکلات و موانع در مسیر توسعه تجارت میان ایران و افغانستان گفت: خراسان رضوی با افغانستان ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارد و مهمتر از آن، گذرگاه مرزی دوغارون نیز که ۶۰ درصد تجارت ایران و افغانستان از این گذرگاه انجام می‌شود، در مرز مشترک با خراسان رضوی واقع شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونایی در افغانستان قرار است یک محموله اهدایی جمهوری اسلامی ایران شامل ماسک، اکسیژن و تجهیزات مورد نیاز برای مبارزه با کرونا دراختیار مردم افغانستان قرار گیرد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا