همدان

سرنوشت مرکز جامع سرطان غرب کشور چه می‌شود؟

خبرگزاری فارس – همدان: شهریور سال ۹۴ بود که با سفر روحانی، رئیس جمهور وقت به استان همدان، توسط وزیر وی دکتر هاشمی؛ مرکز جامع سرطان همدان؛ به عنوان مرکز جامع سرطان غرب کشور کلنگ‌زنی شد و قرار بر این شد که این مرکز در ۶ طبقه طراحی شود.

زیرزمین این پروژه برای خدمات رادیوتراپی خارجی و داخلی و طبقه همکف برای خدمات شیمی‎ ‌درمانی تعریف شد و همچنین طبقه اول به مرکز آموزشی تحقیقاتی شامل اتاق کنفرانس، کتابخانه، پاویون رزیدنت‌های خانم و آقا، مرکز تحقیقات، اتاق غربالگری سرطان، اتاق پیشگیری از سرطان، مرکز تخصصی پاتولوژی مرجع و مرکز بررسی ژنتیکی اختصاص یافت.

طبقه دوم نیز شامل کلینیک‎های لنف، بازتوانی، بخش مشاوره و روانپزشکی، اتاق مشاوره تغذیه و اتاق ثبت تومور و طبقات سوم و چهارم برای بخش‏‎های رفاهی شامل نمازخانه، استراحت بیماران و بوفه طراحی شده بود.

عملیات اجرایی این مرکز در زمینی به مساحت ۲۴ هزار متر مربع و با اعتبار اولیه ۱۵۰ میلیارد تومان به صورت مشارکتی توسط دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد خیریه فرشچیان از سال  ۹۷ در فضای بیمارستان بعثت همدان آغاز شد.

این مرکز که سه فاز اجرایی برای آن در نظر گرفته شده بود، ۲۸ تیرماه امسال فاز نخست آن تکمیل و با حضور مسئولان کشوری و استانی به افتتاح رسید، هرچد گفته می‌شود با وجود پنج ماه از افتتاح فاز نخست این پروژه بزرگ، هنوز هیچ خدمتی برای بیماران مبتلا به سرطان در این مرکز ارائه نمی‌شود و حتی یک بیمار هم پذیرش نداشته است.

خلاصه فازهای بعدی این پروژه نیز باید با ایجاد آزمایشگاه، مراکز تشخیصی، شیمی‌درمانی و‌ آی سی یو در مرحله دوم افتتاح می‌شد و در مرحله سوم که پیش‌بینی شده بود اسفند ۱۴۰۰ پایان یابد، پژوهشگاه سرطان نیز راه‌اندازی شود، اما امروز با گذشت سالها از آغاز این پروژه با وجود پیشرفت قابل توجه طبق اطلاعات موجود کار از سوی بنیاد فرشچیان متوقف شده و هنوز علت امر مشخص نیست.

پیگیری‌ها حاکی از آن است که دانشگاه علوم پزشکی همدان در حال رایزنی با بنیاد فرشچیان است تا این پروژه ادامه یابد، امیدواریم مرکز جامع سرطان هرچه زودتر به نفع بیماران استان و منطقه غرب کشور مورد بهره‌برداری قرار گیرد و مردم از خدمات آن بهره‌مند شوند. هرچند مردم از اینکه هیچ خدمتی برای بیماران مبتلا به سرطان در فاز اول آغاز به کار این مرکز ارائه نشده گلایه دارند، اما باید چاره‌ای برای این وضعیت اندیشید.

انتهای پیام/89026/ ق



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا