بین الملل

سرمایه‌گذاری جمهوری‌خواهان بر ناکامی‌های بایدن برای تسخیر کنگره

سرمایه‌گذاری جمهوری‌خواهان بر ناکامی‌های بایدن برای تسخیر کنگره

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی اذعان کرده است که جمهوری‌خواهان در حال بهره برداری از ناکامی‌های «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا برای در دست گرفتن مجدد کنگره هستند. از جمله مواردی که نیویورک تایمز به آن اشاره کرده، دستور کار رو به فروپاشی دولت بایدن در زمینه قانون‌گذاری، ناتوانی در کنترل همه‌گیری ویروس کرونا و افزایش تورم در ایالات متحده است.
نیویورک‌تایمز می‌نویسد: «دردسرهای بایدن دموکرات‌ها را سرخورده کرده تا جایی که خواستار اصلاحاتی در رویکرد [دولت] شده‌اند. در همین حال، این دردسرها منجر به خشنودی جمهوری خواهان شده که می‌خواهند پس از حمله ششم ژانویه سال گذشته به کنگره، خود را در چشمان رای‌دهندگان بازیابی کنند….»
به نوشته این روزنامه آمریکایی، اکنون پس از ماه‌ها دست و پنجه نرم کردن با نقش حزبشان در شکل‌گیری شورش شش ژانویه، نفوذ ادامه‌دار دروغ‌های انتخاباتی ترامپ و رشد فعالان راست‌گرا که ریسک منحرف کردن تعداد بیشتری از رای‌دهندگان محافظه‌کار را در پی دارد، جمهوری‌خواهان بر این باور هستند که در موقعیت سرمایه‌گذاری بر روی شرایطی هستند که آن را از منظر تاریخی سودمند می‌بینند.
بسیاری از جمهوری‌خواهان می‌گویند که نیازی به تغییر رفتارشان یا ارائه دستور کاری مثبت در سال انتخابات نمی‌بینند، انتخاباتی که می‌گویند به رفراندومی برای تعیین سرنوشت بایدن تبدیل خواهد شد.
نیویورک‌تایمز در بخش دیگری از گزارش خود به نقل از «کریس میگر»، یک سخنگوی کاخ سفید می‌نویسد که جمهوری‌خواهان ریشه اصلی تورم هستند و برنامه‌ای برای پرداختن به آثار افزایش قیمت‌ها برای خانواده‌های کارگر ندارند. وی می‌افزاید: «آنها برنامه‌ای برای شکست دادن همه‌گیری کرونا یا افزایش اشتغال ندارند.»
به نوشته این روزنامه آمریکایی بزرگ‌ترین نگرانی جمهوری‌خواهان آن است که زود به اوج رسیده باشند. در دیدارهای خصوصی، برخی این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا همچنان در پاییز آینده، با کاهش اومیکرون و مشکلات زنجیره تامین، رای‌دهندگان باز هم دولت بایدن را سرزنش خواهند کرد یا نه؟
با این حال، در حالی که ترامپ دیگر در قدرت نیست و بایدن برای انرژی دادن به رای‌دهندگانی که او را برگزیدند دچار مشکل است، جمهوری‌خواهان احساس خوش‌بینی می‌کنند.
«ریچارد والترز»، رئیس دفتر کمیته ملی جمهوری‌خواهان با اشاره به کاهش تایید عملکرد بایدن در بین رای‌دهندگان آمریکایی تا 41 درصد در یک نظرسنجی اخیر پیو، می‌گوید: «اگر یک آرزو داشته باشم، آن است که انتخابات امروز برگزار می‌شد، چرا که فضای سیاسی برای ما بسیار خوب است.»
استراتژیست‌های جمهوری‌خواه با خوش‌بینی می‌گویند که هیچ رئیس‌جمهوری در 70 سال گذشته نتوانسته وضعیت تایید عملکرد خود را پس از ژانویه سال انتخابات بهبود بخشد.

311311

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا