اجتماعی

سرقت خانوادگی، شیوه جدید سارقان در ایام نوروز

سرقت خانوادگی، شیوه جدید سارقان در ایام نوروز

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: شهروندان در هنگام مسافرت حتماً به همسایه و نزدیکان خود اطلاع دهند تا اگر در نبود آن‌ها به موارد مشکوکی برخورد کردند، به پلیس اطلاع دهند. درب منزل را به روی افراد ناشناس باز نکنند و اگر ماموران دولتی و یا پلیس بود، حتماً کارت شناسایی آن‌ها را مشاهده کنند.

به گفته موقوفه‌ای، منزل مکان نگهداری جواهرات، طلا، ارز و سکه نیست و بهترین مکان نگهداری، صندوق امانات بانک‌هاست. از طرفی، درب طبقات اول و دوم آپارتمان‌ها باید حفاظ داشته باشد، این حفاظ باید پنجره‌ها و بالکن‌ها را بپوشاند تا سارقین نتوانند وارد منزل شوند. قبل از سفر هم باید دزدگیر و دوربین مدار بسته چک شود.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: سارقین منزل با تیپ‌های خاص برای سرقت ورود می‌کنند و الزاماً قیافه تمامی آن‌ها خشن و مجرمانه نیست. بیشتر این سارقین با ماشین‌های خارجی و به صورت خانوادگی برای سرقت ورود می‌کنند. در درگیری مسلحانه با سارقین در کلانتری گاندی، یک کودک ۷ ساله به همراه این سارقین بود تا مردم و پلیس به آن‌ها مشکوک نشوند.

به گفته سرهنگ موقوفه‌ای، اگر شهروندان در ساعات بین ۶ عصر تا ۱۰ شب به تردد و فعالیت خودرویی مشکوک شدند، حتماً با ۱۱۰ تماس بگیرند.

4747

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا