اردبیل

سرقت‌ها هزینه‌های مخابراتی اردبیل را افزایش می دهد

سرقت‌ها هزینه‌های مخابراتی اردبیل را افزایش می دهد

به گزارش خبرگزاری recive از استان اردبیل،

بهمن اسماعیل‌زاده امروز در نشست خبری با خبرنگاران تشریح کرد: سال گذشته حدود ۲۵۰ کیلومتر سرقت کابل داشتیم که اگر هزینه تامین دوباره آن برای پروژه‌های جدید سرمایه‌گذاری می‌شد، اتفاق‌های خوبی را امروز شاهد بودیم.

وی بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تا کنون نیز حدود ۱۸۰ کیلومتر سرقت داشتیم و به طور تقریبی می‌توان گفت، روزی نیست که موردی از سرقت کابل و تجهیزات را در نقاط مختلف استان اردبیل شاهد نباشیم.

مدیر مخابرات منطقه اردبیل تاکید کرد: اگرچه با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی تمهیداتی صورت گرفته تا جلوی سرقت‌ها گرفته شود، اما در مواردی با وجود همه تمهیدها اتفاق‌هایی می‌افتد که موجب بروز مشکلاتی در بسترهای مخابراتی می‌شود.

وی با اشاره به دستگیری و تشکیل پرونده برای حدود ۶۰ سارق، اضافه کرد: تامین دوباره تجهیزات به سرقت رفته با شرایط اقتصادی کنونی بسیار دشوار است و فشار بسیاری زیادی به مجموعه می‌آید.

اسماعیل‌زاده اظهار کرد: بخشی از مساله البته به تعرفه هزینه‌های مخابراتی و جیب خالی شرکت برمی‌گردد، چراکه هزینه‌ها به قدری بالا رفته است که درآمدهای شرکت دیگر جوابگو نیست.

وی در مورد راهکار مقابله سرقت‌ها گفت: یک راه تبدیل کابل‌های مسی به فیبرنوری است تا هم کیفیت ارائه سرویس در نقاط شهری و روستایی افزایش یابد و هم بحث سرقت ریشه‌کن شود.

مدیر مخابرات منطقه اردبیل افزود: راهکار دیگر این است که شبکه انتقال را از هوایی به خاکی تبدیل کنیم، اما این امر نیز بسیار هزینه‌بر شده؛ زیرا زمانی این طرح به ازای هر متر ۲۵ هزار ریال هزینه داشت اما اکنون به یک میلیون ریال رسیده است.

وی تصریح کرد: چنین راه‌حل‌هایی در حالی مطرح است که با تداوم این شرایط هیچ تغییری در درآمدها ایجاد نخواهد شد؛ البته در نقاط روستایی که دهیاری‌ها همیاری داشته باشند، بحث تبدیل کابل‌های هوایی به زمینی در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گفته وی، در اوایل دهه ۸۰ مصرف اینترنت در استان اردبیل حدود ۱۵ ترابایت بود اما در حال حاضر نزدیک به ۱۸۰ ترابایت مصرف روزانه مردم است.

اسماعیل‌زاده اضافه کرد: پیش‌تر کل پهنای باند ورودی مخابرات استان اردبیل پنج مگابیت بود که امروز این رقم به ۳۰ مگابیت رسیده و بستر تا ۴۰ مگابیت نیز آماده سرویس‌دهی است و از این رو می‌توان گفت که در این مدت نزدیک به ۶ برابر زیرساخت ایجاد شده و خدمات توسعه یافته است.

مدیر مخابرات منطقه اردبیل اظهار کرد: تنها در سه سال گذشته در حوزه پهن باند تلفن ثابت و همراه اول تغییرات و توسعه‌های ارزنده‌ای انجام شده است؛ به طوری که در سال گذشته و امسال ۲۸۰ سایت به ۳جی و ۴جی ارتقا یافته که حدود ۸۵ سایت بی‌تی‌اس در روستاها بوده است، در حالی که پیش‌تر در روستاها بحث اینترنت پرسرعت نداشتیم.

وی گفت: همچنین ایجاد ۳۱ سایت جدید نیز برنامه‌ریزی شده بود که از این میان تا کنون ۱۵ سایت راه‌اندازی شده و ۱۶ سایت دیگر نیز در دست احداث است.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا