کرمان

سردار عراقی: حاج‌قاسم ذخیره الهی برای سازماندهی مسلمانان علیه کفار بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار عراقی امشب در حاشیه حضور در گلزار شهدای کرمان با بیان اینکه توفیق داشتم در دوران دفاع مقدس و سال‌های 94 و 95 در سوریه در رکاب شهید سلیمانی بودم، اظهار داشت: سردار ذخیره الهی بود که خداوند نگه داشته بود که روزهای نیاز اسلام بیاید و مسلمانان را علیه کفار و استکبار جهانی سازماندهی کند.

رئیس پژوهشکده دفاع مقدس در ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: این قدرت سازماندهی ایشان یک قدرت بی‌نظیری است به‌طوری که چندین کشور را توانست دور هم جمع کند چرا که وقتی چند کشور دور هم جمع می‌شوند عملیات مرکب می‌گوییم که سال‌ها در قالب پیمان‌نامه‌های نظامی باید تمرین و آموزش بیییند و فرهنگ‌سازی کنند ولی سردار بدون اینکه این مراحل طی شود با قدرت معنوی و اخلاصی که داشت موفق شد نیروهای بیش از هشت تا ده کشور را جمع کند و با سازماندهی این مردم در برابر استکبار و ایادی‌اش بایستد.

وی افزود: در پایگاه بحوث سوریه در سال 94 جمع شده بودیم و نزدیک ایشان بودیم و ایشان را در آغوش می‌گرفتیم و احساس می‌کردیم ما ایرانی‌ها زیاد ایشان را دوست داریم اما می‌دیدیم بین حزب‌الله و فاطمیون و حیدریون و بچه‌های سوریه و … که می‌آید آنها بیشتر از ما حاج‌قاسم را دوست دارند.

عراقی اظهار کرد: به‌واسطه اخلاص و صدق ایشان بود که حضرت آقا هم به آن اشاره کردند که اینچنین فرمان الهی را اجرا کرد و این باعث شد اثربخشی شهادت ایشان بیشتر از زنده بودن ایشان شود، همانطور که در زمان حیاتش دل مستضعفان و دوستان را شاد می‌کرد و دشمنان را به وحشت می‌انداخت، شهادتش هم مانند شیشه عطری که بشکند و همه را تحت تاثیر قرار دهد این تاثیرگذاری را دارد.

وی گفت: وقتی در کاب ایشان بودم بسیار تاکید روی ولایی بودن داشتند، قرار بود تعدادی نیروها بیایند برای منطقه حلب، آمار که گرفته بودند، تعدادی بیشتر آمده بودند و حاج‌قاسم نگران شده بود و به نیروهای انسانی گفتند اینها را باید برگردانید گفتیم، چرا؟ گفتند، من از آقا اجازه گرفتم تا یک سقف مشخصی نیرو بیاوریم و بقیه را برگرداند.

عراقی خاطرنشان کرد: عملیاتی را می‌خواستیم در فوعه و کفریا در سوریه انجام بدهیم که قفل شد و پیشنهاد دادیم نیم‌نگاهی داشتیم به نبل و الزهرا برویم عملیات داشته باشیم که هر دو شهر شیعه نشین بود ایشان فکر کرد و برگشت گفت، حاج‌عبدالله من از آقا اجازه گرفتم نیروها را در فوعه و کفریا به کار بگیرم و بعدا از آقا اجازه گرفت و در نبل و الزهرا هم عملیات انجام شد.

رئیس پژوهشکده دفاع مقدس در ستاد کل نیروهای مسلح گفت: حاج‌قاسم می‌گفت اگر احساس کنم نظر آقا روی چیزی مثبت است نیاز به گفتن نیست از رفتار و احساس ایشان می‌فهمم نظر ایشان روی چه مسائلی مثبت و مساعد است بر اساس آن تکلیفم را انجام می‌دهم و همه کارهایم را با ایشان هماهنگ می‌کنم.

انتهای پیام/3388/ق


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا