خراسان رضوی

سبزوارتنها شهر قرمز کرونایی در خراسان رضوی/ ۱۶۰ بیمار کرونایی بستری شدند

دکتر علیرضا مسلم در گفتگو با خبرنگار فارس در سبزوار با اشاره به وضعیت قرمز این شهرستان در آخرین رنگ‌بندی کرونایی که در نرم‌افزار ماسک اعلام‌شده است، افزود: در حال حاضر ۱۶۰ بیمار کرونایی در سبزوار بستری هستند که تعداد ۲۲ نفر در ۲۴ ساعته گذشته بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار  بابیان اینکه بیمارستان واسعی سبزوار برای بستری و درمان بیماران کرونایی اختصاص‌یافته است، ابراز کرد: ۲۰ نفر از بیماران کرونایی بستری‌شده در بیمارستان حال خوبی ندارند و در بخش icu و مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی بابیان اینکه شاخص واکسیناسیون در کشور ۷۶ درصد است، بیان کرد: ۶ شهرستان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار هستند که تاکنون نیز ۸۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال در این شهرستان‌ها واکسن دریافت کردند.

 دکتر مسلم با اشاره به اینکه ۶۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال در سبزوار دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: ۳۶ درصد افرادی که در مقابله با کرونا واکسیناسیون شدند، دو دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی با تأکید بر پرهیز از تجمعات و عدم شرکت در مجالس گروهی و عروسی‌ها و مجالس گروهی عزا، اضافه کرد: اگرچه با استقبال شهروندان میزان تزریق واکسیناسیون در این شهرستان به ۸۵ درصد رسیده است، اما این روند طی هفته‌های اخیر کاهشی بوده است به‌طوری‌که واکسیناسیون ۱۱ هزار نفر در هفته به ۹ هزار نفر کاهش‌یافته است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا