اجتماعی

سازش و بازگشت به زندگی مشترک در طلاق‌های توافقی به بیش از ۱۶ درصد رسید

سازش و بازگشت به زندگی مشترک در طلاق‌های توافقی به بیش از ۱۶ درصد رسید

بهزاد وحیدنیا روز شنبه افزود: در پی برنامه‌ریزی منسجم بهزیستی و مداخلات روانشناسی، میزان سازش کل از ابتدای راه‌اندازی سامانه از سال ۹۷ تاکنون به حدود ۱۵.۲۴ درصد رسیده است.

وی در مورد سایر دعاوی طلاق نیز گفت: در مورد سایر دعاوی طلاق و ورود بهزیستی جهت پوشش مشاوره های سایر دعاوی، به رغم اینکه سازمان بهزیستی زیرساخت‌های سامانه‌ای، تخصصی و اجرایی را فراهم کرده و این را در کارگروه ملی پیشگیری، کنترل و کاهش طلاق مطرح کرده اما تامین منابع برای پیشبرد کار و توسعه خدمات میسر نشده است.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور اظهارداشت: برای پوشش مشاوره‌ای سایر دعاوی طلاق، نیازمند مشارکت سازمان برنامه و بودجه در این زمینه هستیم. وزارت کشور هم می‌تواند منابع بیشتری در اختیار قرار دهد تا بتوانیم این برنامه را توسعه دهیم.

وحیدنیا خاطرنشان کرد: فعلا ۵ استان سایر انواع دعاوی را نیز می‌پذیرند و مشاوره‌های آن را انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: براساس نگاه پیوستاری به خانواده و رویکرد منسجمی که باید در این حوزه باشد، به طور قطع مداخلات نه صرفا قبل از طلاق بلکه باید قبل از ازدواج در قالب پیوستار طرح‌ریزی شود و برنامه مشاوره‌ای دوره‌های مختلف رشدی انسان، قبل، حین و بعد از تشکیل خانواده در امتداد هم قرار گیرند، افراد رصد شوند و مداخلات نیز صورت بپذیرد که طرح مفصلی است که در این قالب نیز طرح‌هایی ارائه شده است.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه به صورت پایلوت نیز اقداماتی را در برخی از استان‌ها پیش می‌بریم، افزود: بعد از آنکه نتایج منتشر شد راجع به توسعه فعالیت به سایر بخش‌ها ورود پیدا خواهیم کرد.

وی در ادامه به خط صدای مشاوره بهزیستی با شماره ۱۴۸۰ اشاره و تصریح کرد: عمده مسائل مطرح شده در این خط در زمینه مشکلات بین فردی، مسائل مربوط به کودک و نوجوان و مشکلات روانشناختی بوده است.

وحید نیا گفت: افزایشی چشمگیری بابت نگرانی ناشی از اومیکرون در تماسهای تلفنی وجود نداشته است. از ابتدای سال تا کنون یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۹۰۳ تماس موفق داشته ایم.

بیشتر بخوانید:

علم الهدی : امروز در آغوش مفاسد فرهنگی خانمان برانداز زندگی می کنیم

توافق نامشروع برسر طلاق! / نکته تأمل برانگیز اینکه اغلب جدایی‌ها در پنج سال نخست ازدواج رخ می‌دهد

۴۷۲۳۱

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا