سمنان

زنگ پژوهش و فناوری در مدرسه سما سمنان نواخته شد

زنگ پژوهش و فناوری در مدرسه سما سمنان نواخته شد

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان، دکتر مهدی منصوری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، روز شنبه در آئین نواختن زنگ پژوهش و فناوری ضمن گرامیداشت این هفته، و با تاکید بر اینکه پژوهش و فناوری سرلوحه هر کاری است به اهمیت مقوله یادگیری اشاره و اظهار کرد: یادگیری عمیق هدف همه افراد جویای علم و دانش در جامعه است و دانشگاه آزاد اسلامی نیز در سند تحول و تعالی بر یادگیری عمیق تأکید ویژه دارد.

وی با تأکید بر اینکه یادگیری عمیق در گروی پژوهش، فناوری و نوآوری است، یادآور شد: هر یادگیری که با پژوهش ادغام شود و به سرانجام برسد در ذهن تثبیت و نتیجه ثمربخش آن ماندگار خواهد شد.

منصوری در ادامه با اشاره به رونمایی از دیوار فناور محور “فهیم” همزمان با آغاز هفته پژوهش در مجتمع آموزشی فرهنگی سمای سمنان، بیان کرد : این دیوار مهارتی برای نخستین بار در کشور در سمنان رونمایی شد و اهداف خود را در مقوله فرهنگ، هنر، یادگیری و مهارت پیگیری می‌کند

وی گفت: دیوار فناوری فهیم بر اساس واقعیت افزوده و یک فناوری بومی و دستاورد اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان است که با قابلیت های منحصر تعریف و تولید شده و مقرر است طی تفاهم نامه ای در مدارس دیگر اجرا شود.

دکتر عادل خالقی مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان نیز با اشاره به نقش اثر گذار پژوهش در جوامع اظهار کرد : امروزه پژوهش، نقش اساسی در توسعه و تعالی کشورها دارد و این مؤلفه مهم در همه امور ریشه دوانده و توانسته برگ زرینی را در مجموع توفیقات به ثبت برساند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش عرصه کاربردی است و باید تصمیم‌هایی که در این بستر اتخاذ می شود براساس پیوست های پژوهشی باشد، اظهار کرد :

برای رسیدن به آرمان‌های پژوهشی، سرمایه گذاری نقش مهمی دارد و مدارس پژوهش محور عرصه مناسبی برای رونمایی از فعالیت‌های پژوهشی و اشاعه این رویکرد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان که در جمع مسئولان دستگاههای اجرایی، مدیران، پژوهشگران و دبیران مدارس سمنان سخن میگفت خاطرنشان کرد: معلمان مدارس با اتخاذ راهکارهای مناسب و ایجاد فرصت پژوهش و تحقیق، زمینه ساز به سرانجام رساندن کارهای پژوهشی مهم در مدارس هستند.

گفتنی است: افتتاحیه اولین مدرسه متاورس در استان سمنان، تجلیل از دانش آموزان برتر فعال در عرصه پژوهش و برپایی نمایشگاهی از دست سازه‌ها و فعالیت‌های پژوهشی، شعرخوانی به گویش سمنان توسط دانش آموزان مدارس سمای سمنان از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش در سمنان بوده است.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا