سمنان

زمینه‌ به‌کارگیری زندانیان آزادشده در واحدهای صنعتی سمنان فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان اظهار کرد: خانواده‌هایی که سرپرست آنها در حبس به سر می‌برند، باید به‌صورت ویژه مدنظر و تحت حمایت جامعه و حکومت قرار گیرند.

وی افزود: به‌واسطه مسائل انسانی و این مهم که این افراد به‌واسطه شرایط خود بیشتر در معرض خطر قرار دارند، نیاز است تا به‌صورت ویژه تحت حمایت قرار گیرند تا خدای ناکرده افراد این خانواده‌ها نیز مرتکب جُرم نشوند.

خجسته‌پور با تأکید بر نقش تأثیرگذار انجمن حمایت از خانواده زندانیان و خیران در حمایت از خانواده زندانیان، گفت: نوع نگاه جامعه باید نسبت به این خانواده‌ها با یک اقدام فرهنگی تغییر کند.

وی ادامه داد: نداشتن مهارت‌های شغلی و نداشتن توانمندی کسانی که از زندان آزاد می‌شوند، باعث خواهد شد به دلیل بی‌شغلی مجدداً به چرخه جُرم و حبس بازگردند که نیاز است به این مهم توجه شود و این افراد را پس از آزادی به سمت اشتغال جذب کنیم.

معاون استاندار سمنان بیان کرد: افراد ذی‌نفوذ و کسانی که قدرت کلام دارند؛ کمک‌حال ما باشند و با پیگیری از طریق واحدهای صنعتی استان، نسبت به زمینه‌سازی برای به‌کارگیری زندانیان آزادشده توانمند، اقدام کنند؛ چراکه این مهم مصداق بارز نیکی و تقوا است.

وی ادامه داد: در راستای رسیدگی به امور زندانیان و ایجاد بستری مناسبت‌تر برای این افراد، دو زندان جدیدالتأسیس سمنان و دامغان با امکانات حداقلی فراهم و بهره‌برداری شد و زندانیان منتقل شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: طی جلسات کارشناسی تخصصی، تلاش شود تا مجازات‌ جایگزین زندانیان را به سمت حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنان سوق پیدا کند.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: به‌منظور برقراری عدالت، نیاز است تا تمهیدات لازم اندیشیده شود تا بین جُرم صورت گرفته و مکافات در نظر گرفته شده، همواره تناسب برقرار باشد.

رفع نقاط ضعف شهرستان‌ها در رسیدگی به امور زندانیان 

مصطفی مرادی، سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: در بحث مسائل اجتماعی تنها یک دستگاه نمی‌تواند به موفقیت دست یابد و نیاز است تا همه دستگاه‌های متولی امر با یک انسجام همگانی به این مهم ورود کنند.

وی بیان کرد: نیاز است هر مجموعه با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود نسبت به شرح وظایف تعیین‌شده در بحث مسائل اجتماعی ورود کند.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان ادامه داد: تلاش داریم تا همراهی و همکاری دستگاه‌های متولی امر اجتماعی و فرهنگی را با اداره کل زندان‌های استان تقویت کنیم.

مرادی اضافه کرد: نیاز است تا نقاط ضعف شهرستان‌ها در زمینه رسیدگی به امور زندانیان و خانواده‌های آنها، شناسایی، احصا، بررسی و رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه ایجاد شرایط شغلی برای زندانیان آزادشده، باید از ظرفیت خیران و ذی‌نفوذان استفاده کرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا