بین الملل

زلنسکی از تصمیم تازه اوکراین مقابل روسیه خبر داد/افزایش ۱۰۰ هزار نفری نظامیان اوکراینی

زلنسکی از تصمیم تازه اوکراین مقابل روسیه خبر داد/افزایش ۱۰۰ هزار نفری نظامیان اوکراینی

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین با حضور در پارلمان کشورش تاکید کرد: ما در حال ایجاد یک فرمت جدید همکاری در اروپا میان اوکراین، انگلیس و لهستان هستیم.
 

رئیس‌جمهوری اوکراین جزئیاتی از این فرمت ارائه نکرد.
پیشتر بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس گفته بود که امروز سه شنبه به اوکراین سفر می‌کند. اولکسی گونچارنکو، از قانونگذاران اوکراینی گفته بود که در جریان سفر جانسون، ماتئوش موراوتسکی، نخست‌وزیر لهستان هم در اوکراین حضور خواهد داشت و احتمالا یک اعلامیه درباره یک اتحادیه جدید به امضا خواهد رسید.
همچنین زلنسکی امروز در پارلمان اوکراین گفت که اقتصاد کشورش رو به تثبیت می‌رود و سیستم مالی تحت کنترل است و وضعیت واحد پول آن “بهتر” شده است.  
زلنسکی در جلسه آغارین پارلمان گفت: اقتصاد در حال تثبیت است. همه چیز در سیستم مالی تحت کنترل است. درآمدهای بودجه در ژانویه با تقریبا ۲۵۴ میلیون دلار، بیش از حد برآورده شده و امروز به شکر خدا “گریونا” (واحد پول اوکراین) وضعیت بهتری دارد و ما به تدریج در حال بازگشت به نرخ برنامه‌ریزی شده و ثابت هستیم. وضعیت اوراق قرضه ما طی یک هفته گذشته در بازارهای مالی بین‌المللی خوب بوده است. جهان مالی نسبت به آینده اوکراین خوش‌بین است.
رئیس‌جمهوری اوکراین همچنین در صحبت‌هایش اشاره کرد که ظرف سه سال آتی تعداد نیروهای مسلح کشورش ۱۰۰ هزار تن افزایش می‌یابد.
زلنسکی با تاکید دوباره بر اینکه وضعیت اوکراین در ثبات به سر می‌برد، از قانونگذاران کشورش خواست تا متحد بمانند و درباره تهدید تهاجم نظامی روسیه هراس‌افکنی نکنند. او ابراز امیدواری کرد که به زودی درباره زمان برگزاری دور جدیدی از مذاکرات صلح با حضور روسیه، فرانسه و آلمان اتفاق‌نظر حاصل شود.
310 310

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا