سلامت

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان: واکسیناسیون بهانه عادی‌انگاری نشود

به گزارش ایرنا، نوید دانایی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن امام جواد (ع) ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ابراز داشت:  ۷۵ درصد از جمعیت هدف بالای ۱۲ سال دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان دز اول و ۳۱.۹ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی افزود: واکسن کرونا میزان بستری و مرگ ناشی از این ویروس را تا حد چشمگیری کاهش می‌دهد اما مانع از ابتلا نمی‌شود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، تزریق واکسن را بسیار موثر دانست و گفت: تزریق واکسن کرونا آمار مرگ و میر ناشی از این ویروس را تا ۱۰ برابر کاهش می‌دهد و تنها افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای شدید دارند پس از تزریق واکسن نیز در خطر مرگ هستند.

دانایی بیان کرد: بر اساس مطالعات، تاثیر واکسن‌های مختلف در پیشگیری از مرگ تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد و تزریق هر نوع واکسن‌ مفید است.

وی ابراز داشت: تا کنون عارضه جدی از تزریق واکسن کرونا مشاهده نشده است و شایعات در این زمینه پشتوانه علمی ندارد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: در حال حاضر واکسن مورد نیاز برای مردم استان موجود است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد. تنها دز اول واکسن برکت به دلیل میزان تولید پایین با کمبود مواجه است.

دانایی بر اهمیت تزریق واکسن توسط تمام مردم تاکید کرد و گفت: افراد جوان و سالمی که سیستم ایمنی قوی دارند و به همین  دلیل تزریق واکسن را ضروری نمی‌دانند، آگاه باشند که در صورت ابتلا به این ویروس، ناقل هستند و ممکن است باعث ابتلا و مرگ افراد ضعیف‌تر شوند.

وی ابراز داشت: تا امروز درمجموع ۹ هزار و ۸۷۴ بیمار مثبت مبتلا به کویید۱۹ درمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان بستری شدند و اکنون ۱۲۰ نفر در این مجموعه بستری هستند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: یکهزار و ۳۸ نفر تا کنون بر اثر کرونا در مجموعه تحت پوشش این دانشگاه جان باختند و ۳۴ هزار و ۲۵۶ نفر نیزبه صورت سرپایی درمان شدند.

دانایی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۹۰ بیمار مثبت کرونایی شناسایی شدند.

دانشگاه علوم پزشکی سمنان ۱۰۳ طرح عمرانی بهره‌برداری کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: ۱۰۳ طرح عمرانی توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان در سه سال گذشته، با وجود بحران مالی و شیوع کرونا، بهره‌برداری شد و اکنون تنها ۴ طرح نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد باقی مانده است.

دانایی بیان کرد: از این طرح‌ها، ۴۶ طرح بهداشتی، ۴۰ طرح درمانی، پنج طرح آموزشی پژوهشی، سه طرح دانشجویی فرهنگی و ۹ طرح رفاهی در دانشگاه بود.

وی افزود: جذب ۲۰۰ میلیارد ریال کمک خیران اتفاق بزرگی بود و اکنون در تمامی طرح‌ها رد پای کمک خیران به چشم می‌‎خورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: خانه بهداشت عشایری طی سه سال گذشته در سه نقطه استان ایجاد شد تا این ضعف در استان برطرف شود.

دانایی بیان کرد: ۲۵۰ تخت بیمارستانی در سه سال گذشته به مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان اضافه شد و همین نکته باعث شد در دوران کرونا با مشکل کمبود تخت مواجه نشویم.

وی با اشاره به بهره‌برداری بخش سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر سمنان به عنوان آرزوی دیرینه مردم افزود: این بخش ۵۲ تخت دارد و به صورت ۲ منظوره هم برای سوختگی و هم برای سوانح از جمله کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: پیش از این ۳۶ تخت ویژه در مجموعه دانشگاه وجود داشت و در سه سال گذشته ۵۰ تخت ویژه به مجموعه دانشگاه افزوده شد؛ اضافه شدن ۴۰ تخت ویژه دیگر نیز برای ۲ سال آینده پیش‌بینی شده است.

دانایی بیان کرد: در سه سال گذشته ۳۶ تخت دیالیز به مجموعه علوم پزشکی استان سمنان افزوده شد.

وی افزود: ارائه خدمات آزمایشگاهی در استان سمنان ضعف داشت از این رو ۲۰۰ میلیارد ریال برای به روز رسانی تجهیزات آزمایشگاه‌های بیمارستانی و سرپایی هزینه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: همچنین آزمایشگاه مرجع سلامت در استان سمنان ایجاد شد که بسیاری از آزمایش‌ها را انجام می‌دهد.

وی افزود: گسترش خدمات و تجهیزات بهاشتی درمانی استان سمنان باعث جذب بیمارهای خارج از استان و کشور و جلوگیری از خروج بیماران مقیم سمنان از استان شد.

سه بخش وی‌آی‌پی در استان سمنان افتتاح شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: سه بخش وی‌آی‌پی در استان افتتاح شد و ۲ بخش دیگر نیز در دستور کار است.

دانایی بیان کرد: لزوم ایجاد بخش‌های وی‌آی‌پی در توسعه کمی و کیفی خدمات بهداشتی درمانی و افزایش درآمد ارزی در شرایط سخت اقتصادی فعلی است و علاوه بر این، طی تفاهم نامه با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، باعث جذب گردشگر نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه درگذشته سه پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی استان سمنان در کانکس فعالیت می‌کردند افزود: از ۲ ماه گذشته تمامی پایگاه‌های اورژانس‌ پیش‌بیمارستانی استان با کمک خیران به صورت ملکی است و هیچ کانکسی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: یکهزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار در سه سال گذشته جذب شد و یکهزار و ۹۰۰ میلیارد ریال برای توسعه تجهیزات بیمارستانی هزینه شد.

دانایی بیان کرد: سند توسعه سلامت سالمندی کشور تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان نوشته می‌شود و این دانشگاه قطب کشور در نوشتن این سند است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان از نظر توسعه آموزش الکترونیک و سرعت انتقال آموزش حضوری به مجازی، رتبه ۶ کشور بین تمام دانشگاه‌ها را دارا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: این دانشگاه در سال ۹۷ یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بدهی داشت که اکنون به ۷۰۰ میلیارد ریال رسیده است؛ پرداخت کارانه کارکنان علوم پزشکی نیز پیش از این ۱۴ ماه تاخیر داشت و اکنون ۵ ماه تاخیر دارد و به زودی بدون تاخیر پرداخت خواهد شد.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا