همدان

رکابزنی از «هگمتانه» تا «نقش جهان» برای «حفاظت از آب»

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پیشکسوتان ورزش دوچرخه‌سواری از ۶ استان کشور با شعار «حفاظت از منابع آب و محیط زیست»، مسیر استان‌های همدان، مرکزی و اصفهان را دو هفته رکابزنی می کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در جمع دوچرخه سواران پیشکسوت حاضر شد و با تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش اظهار کرد: مسئله آب و محیط زیست از مهمترین مسائل کشور است زیرا ما در حوزه آب به ورشکستگی رسیده‌ایم که فراتر از بحران است.

محسن جعفری‌نژاد بسطامی گفت: در حال حاضر در مسئله محیط زیست با چالش‌های متعددی از جمله آلودگی هوا ، رودخانه ها و منابع آبی و فرسایش خاک دست و پنجه نرم می‌کنیم.

وی افزود: مسئله بحران آب، یک شرایط موقتی است اما ما از این شرایط عبور کرده و دچار ورشکستگی آب شده‌ایم که باید با آن سازگار شویم و نگاه تازه‌ای به مصرف آب ایجاد کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان اظهار کرد: فرهنگسازی مدیریت مصرف آب به عهده همه شهروندان است و گروه‌ها و پویش‌های مردمی می توانند بر این مسئله تاکید، و مردم را با وضعیت فعلی آشنا کنند.

وی با اشاره به گروه دوچرخه‌سواری از هگمتانه تا نقش جهان افزود: ترویج مدیریت صحیح مصرف آب توسط پیشکسوتان تاثیرگذار تر است، زیرا این نکته را یادآور می شود که راه فعلی مدیریت و مصرف آب اشتباه بوده و باید تغییر مسیر داد.

جعفری نژاد تاکید کرد: فرهنگ فعلی مصرف آب، ما را در آینده نزدیک با مشکلات عمیق رو به رو خواهد کرد و مردم و دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند این مشکلات را ببینند و صحیح، عمل کنند، همه بخش‌ها باید به حفظ آب و محیط زیست کمک کنند زیرا همه در یک کشتی نشسته‌ایم.

 

انتهای پیام/ 3140/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا