سایت خبری
famaserver
  • صفحه اصلی
سایت خبری

سرتیتر خبرها

انتشار نسخه ویژه نابینایان «آمارکورد» با صدای صالح میرزاآقایی

5 ماه پیش

دیدار با تهیه‌کننده پیشکسوت در خانه سینما با ذکر چند خاطره

5 ماه پیش

گرافیست مشهور ایرانی به دنیای بازیگری قدم گذاشت

6 ماه پیش

جایزه‌ای تخصصی برای پاسداری از زبان فارسی در رسانه ملی

6 ماه پیش

رادیو مقاومت افتتاح شد/ رادیو مقاومت؛ روایت استقامت در دفاع مقدس ۱۲ روزه 

6 ماه پیش

وقتی اندیشه روی صحنه می‌آید/ ۵۱ چکیده مقاله به مرحله نهایی داوری جشنواره تئاتر فجر راه یافت

6 ماه پیش

کارگردان مشهور علیه بازیگر مشهور: نقش تو بی‌اثر بود!

6 ماه پیش

اگر می‌خواهید کلیشه‌ای نشوید، جنسیت‌تان را عوض کنید/ راز کارگردان مردی که فیلم‌هایش تم زنانه دارند

6 ماه پیش

زنی در آستانه فروپاشی روانی/ نگاهی به «کلسیم»

7 ماه پیش

کرملین: طرح صلح ۱۹ ماده‌ای درباره اوکراین را دریافت نکرده‌ایم

7 ماه پیش

رژیم غذایی که خطر سرطان را کاهش می‌دهد

زمان انتشار: 17 مارس 2022 ساعت 17:28

دسته بندی: اجتماعی

شناسه خبر: 353409

زمان مطالعه: 4 دقیقه

رژیم غذایی که خطر سرطان را کاهش می‌دهد

رژیم غذایی که خطر سرطان را کاهش می‌دهد

بر اساس یک پژوهش که به تازگی در مجله پزشکی «BMC Medicine» منتشر شده است، داشتن یک رژیم غذایی که در آن مصرف گوشت کم و یا حتی خالی از گوشت باشد، می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

محققان دانشگاه آکسفورد در این پژوهش، داده‌هایی که در سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ از سوی «بانک اطلاعات پزشکی انگلیس» جمع آوری شده بود را مورد بررسی قرار دادند. این اطلاعات شامل داده‌های ۴۷۲ هزار بزرگسالی بود که سنینی مابین ۴۰ تا ۷۰ سال در زمان جمع آوری اطلاعات داشتند.

این اطلاعات که نشان می‌داد چه مقدار از شرکت کنندگان از گوشت و ماهی مصرف کرده بودند، از سوی محققان با موارد سرطان مورد مقایسه قرار گرفت و عوامل دیگر نیز، نظیر سبک زندگی و سلامت نیز در این تحقیق در نظر گرفته شد.

محققان پس از بررسی این موارد دریافتند خوردن ۵ بار گوشت در هفته و یا کمتر از این میزان، می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

بر اساس این یافته ها، خطر سرطان در میان افرادی که در هفته ۵ بار و یا کمتر گوشت می‌خورند ۲ درصد کمتر، و در میان افرادی که گوشت مصرف نمی‌کنند اما ماهی می‌خورند ۱۰ درصد کمتر و در میان افراد گیاهخوار و «گیاهخواران مطلق» (که به آن‌ها وگان نیز می‌گویند و شامل افراد می‌شود که تنها محصولاتی که از زمین می‌روید را می‌خورند و حتی لبنیات یا تخم مرغ را نیز نمی‌خورند) ۱۴ درصد کمتر از افرادی بوده است که در هفته بیش از ۵ بار گوشت می‌خوردند.

«Marissa Perrotta» متخصص تغذیه و مالک پایگاه اینترنتی «Plantable Nutrition & Wellness» (تندرستی و تغذیه گیاهی) در این باره می‌گوید: شواهد قابل توجهی وجود دارد که که در طی سال‌ها جمع آوری شده و نشان می‌دهد رژیم غذایی کم گوشت یا بدون گوشت نه تنها خطر سرطان، بلکه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

هنگام سفرهای نوروزی چه غذاهایی بخوریم که مسموم نشویم؟

۲۳۳۲۳۳

مجله خبری recive.ir

اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • آتش‌سوزی در خیابان انقلاب تهران 8 ماه پیش
  • دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی: قانون منع فعالیت ایرانیان دو تابعیتی تحمیل انگلیس است! 8 ماه پیش
  • تمام مدارس این شهر فردا (۲۶ مهر) تعطیل شد 8 ماه پیش
  • عذرخواهی این زن برای تجاوز و قتل دختر ۱۲ ساله 8 ماه پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • آذربایجان شرقی 257
  • آذربایجان غربی 189
  • اجتماعی 8698
  • اخبار 24777
  • اخبار استانها 2901
  • اردبیل 354
  • اصفهان 506
  • اقتصادی 8298
  • البرز 475
  • بین المللی 8411
  • تکنولوژی 1046
  • تهران 22
  • چهارمحال و بختیاری 1216
  • خراسان رضوی 563
  • خوزستان 1688
  • زنجان 226
  • سبک زندگی 117
  • سلامت 76
  • سمنان 3016
  • سیاسی 10664
  • سیستان و بلوچستان 10
  • علمی فناوری 5086
  • فارس 338
  • فرهنگ و هنر 9376
  • فیلم 12771
  • قزوین 910
  • قم 63
  • کردستان 744
  • کرمان 1344
  • کرمانشاه 620
  • کهگیلویه و بویراحمد 85
  • گلستان 33
  • گیلان 698
  • لرستان 214
  • مازندران 207
  • مرکزی 5
  • موبایل 403
  • میزبانی وب 11
  • هرمزگان 264
  • همدان 459
  • ورزشی 20144
  • یزد 171

جدیدترین مقالات

  • ادارات، مدارس و دانشگاه‌های مشهد و خراسان رضوی فردا (چهارشنبه، ۱۰ دی ۱۴۰۴) تعطیل شد 4 ماه پیش
  • انتشار نسخه ویژه نابینایان «آمارکورد» با صدای صالح میرزاآقایی 5 ماه پیش
  • روشنی مدیر جدید پخش فرآورده های نفتی در البرز
    روشنی مدیر جدید پخش فرآورده های نفتی در البرز 5 ماه پیش
  • کرج باید به هویت تاریخی و فرهنگی خود ببالد
    کرج باید به هویت تاریخی و فرهنگی خود ببالد 5 ماه پیش
  • از اول دی‌ اعتبار مالیاتی فقط با فاکتور الکترونیکی محاسبه می‌شود 5 ماه پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی |  هاست ویندوز | هاست لاراول | دانلود رایگان نرم افزار

میزبانی در هاست لینوکس فاماسرور