سیاسی

روزنامه جمهوری اسلامی: اینکه بعد از ماه‌ها، هنوز «اطلاعات روشنی» درباره مسمومیت دانش‌آموزان به افکار عمومی داده نمی‌شود، «مفهوم خوبی» برای مردم ندارد

روزنامه جمهوری اسلامی: اینکه بعد از ماه‌ها، هنوز «اطلاعات روشنی» درباره مسمومیت دانش‌آموزان به افکار عمومی داده نمی‌شود، «مفهوم خوبی» برای مردم ندارد

متأسفانه سالهاست که جامعه ما علیرغم برخورداری از یک نظام سیاسی مردمی و اسلامی که اقتضای ذاتی آن برخورد صادقانه با مردم و شفافیت در تمام زمینه‌هاست، نگاه امنیتی بر همه چیز حاکم است و اخبار و اطلاعات در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد. ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس قم و سپس بروجرد و چند شهر دیگر از همین قبیل موارد است. از کنار هم قرار دادن مجموع اظهار نظرها و رویدادهای مرتبط با ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان قم و شهرهای دیگر، این نکته کاملاً مشخص می‌شود که اطلاع ‌رسانی دقیق درباره این موضوع با شفافیت صورت نمی‌گیرد. این نوع برخورد با مردم است که اعتماد به حکمرانان را کاهش می‌دهد و فضا را برای نفوذ کلام بیگانگان و بدخواهان باز می‌نماید. آیا وقت آن نرسیده که در این نوع نگاه به مردم تجدید نظر شود؟!

بر هیچکس پوشیده نیست که کارگزاران نظام با دستگاه‌های عریض و طویلی که در اختیار دارند به راحتی می‌توانند ظرف چند روز عوامل مسمومیت دانش‌آموزان را کشف کنند و تمام ریشه‌های مربوط به آن را بخشکانند. اینکه بعد از هفته‌ها و ماه‌ها هنوز اطلاعات روشنی در این زمینه به افکار عمومی داده نمی‌شود، برای مردم مفهوم خوبی ندارد. با این موضوع نباید برخورد سیاسی شود. فرقه‌ای که دست ‌اندرکار چنین خیانتی است اگر فوراً ریشه‌کن نشود و مهلت پیدا کند می‌تواند کشور را دچار مخاطرات جبران ‌ناپذیری نماید.

بیشتر بخوانید:

دو ماه پس از وقوع اولین مورد / رئیسی به وزیر کشور دستور «ریشه‌یابی فوری» مسمومیت دختران دانش‌آموزان داد

نماینده مجلس: تاکنون «۹۰۰ دانش‌آموز دختر»، مسموم شده‌اند / آماری از تعداد «کشته‌شدگان» ندارم

چند مدرسه و استان‌، تاکنون، دختران دانش‌آموزان‌شان دچار مسمومیت شده‌اند؟ / اینفوگرافی پراکندگی جغرافیایی

نماینده مجلس: «دو ماه پیش» اولین گزارش مسمومیت دانش‌آموزان دختر در قم ثبت شد / چرا مسئولان، گزارشات اولیه را «جدی» نگرفتند؟

عبدی: اگر در «قتل‌های کرمان»، قاطعانه عمل می‌شد، امروز، کسی «جرات» مسموم کردن دانش‌آموزان را نداشت

۲۱۲۲۰

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا