سمنان

روایت کودکانی که برای امامانشان سنگ‌تمام گذاشتند+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، کودکان حسینی این روزها در کوچه پس‌کوچه‌های استان سمنان به‌ویژه در شهر سرخه با راه‌اندازی هیأت‌های عزاداری، دسته‌روی، نوحه‌خوانی و سوگواری می‌کنند.

دسته‌های عزاداری کودکان و نوجوانان در معابر و کوچه‌ها به راه افتاده است و مردم نیز استقبال خوبی از این برنامه جالب داشته‌اند.

کودکان با راه‌اندازی هیأت‌های عزاداری، مجلس عزای امام حسین (ع) و ائمه اطهار (ع) را با شکوه خاصی برگزار می‌کنند؛ هیأت جوانان باب‌الحوائج (ع)، یکی از هیأت‌هایی است که نوجوانان و نوجوانان سرخه‌ای برپا کرده‌اند.

کودکان و نوجوانان در این هیأت‌ها، نوحه‌خوانی و سینه‌زنی می‌کنند و دسته‌های عزاداری کودکان و نوجوانان در معابر و کوچه‌ها به راه افتاده است.

کودکان با حمل پارچه‌نوشته‌هایی، ارادت و علاقه قلبی خود را به حضرت سیدالشهدا (ع) و ائمه اطهار (ع) نشان می‌دهند.

برنامه هیأت‌های عزاداری کودکان و نوجوانان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویژه روزهای کرونا برگزار می‌شود و کوچه‌های شهر این روزها از عطر حضور کودکان حسینی و عاشقان ائمه اطهار (ع) پر شده است.

مردم با حضور در جلوی درهای خانه‌هایشان و از بالای ساختمان‌ها از سوگواری هیأت‌های عزاداری کودکان و نوجوانان استقبال و با تماشای دسته‌روی کودکان و نوجوانان، با آنها همراهی می‌کنند.

تکیه کودکان با دستان کوچک عاشقان امام حسین (ع) و آل‌الله (ع) برپا می‌شود و مردم گاهی نذری‌هایی را بین کودکان و نوجوانان عزادار تقسیم می‌کنند.

تکیه کودکان با همفکری عزاداران حسینی شکل می‌گیرد و هم‌زمان با روزهای حزن و اندوه شهادت اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) در شهر سرخه جلوه‌ای زیبا خلق کرده است.

نکته مهم آنجاست که تکیه و هیأت‌های کودکان و نوجوانان عمدتاً با پول‌های توجیبی عاشقان حسین بن علی (ع) و ائمه اطهار (ع) برپا شده است.

تصاویر: علی ابک- فارس

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا