سمنان

رفع موانع تولید لازمه رونق اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم است

رفع موانع تولید لازمه رونق اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم است

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مرتضی مطیعی در دیدار با جمعی از مدیران اقتصادی سمنان اظهار داشت: در بیان اهمیت توجه به تولید و رفع موانع و مشکلات در این راستا همین بس که رهبر معظم انقلاب چندین سال است به این موضوع در شعار سال بر آن توجه و تأکید دارند.

وی پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید را که در شعار سال 1400 نیز  از سوی رهبری بر آن تأکید شده است را لازمه تحقق رونق اقتصادی و تأمین رفاه و آسایش معیشتی مردم عنوان کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر عینی و عملی بودن رفع موانع تولید و حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها در این راستا گفت: اقدامات در این زمینه نباید در حد حرف و شعار باقی بماند و مردم باید شاهد تلاش و توجه مسئولان در این زمینه باشند.

مطیعی تأکید کرد: باید بعد از اتخاذ و تدوین راهکارهای مورد نیاز برای رفع موانع تولید و حمایت از سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه اقتصادی در این راستا نسبت به عملیاتی و اجرایی شدن راهکارها اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: به‌ عنوان امام‌جمعه سمنان و نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان و خدمتگزار مردم آمادگی خود را برای کمک به رفع مشکلات تولید و انتقال مسائل در این زمینه اعلام می‌کنم و هر جا نیاز باشد، از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نمی‌کنم.

محمدرضا باقری سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان نیز در این دیدار اظهار داشت: یکی از مباحث مهم در حوزه صنعت و توسعه سرمایه‌گذاری‌ها به‌ویژه در شهرک‌های صنعتی استان موضوع مهم تأمین آب است.

وی با تأکید بر اینکه توسعه متوازن صنعت از مهم‌ترین اولویت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان است افزود: باید تبادل و تعامل با فعالان اقتصادی بخش خصوصی برای رفع موانع تولید توسعه و تقویت شود و نسبت به برگزاری نشست‌ها با مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی اقدام شود.

تاکنون یک هزار و 49 طرح صنعتی و کشاورزی در استان سمنان برای دریافت تسهیلات رونق تولید به میزان 50 هزار و 585 میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند که 798 طرح از طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها، تاکنون 28 هزار و 798 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کرده‌اند.

251 طرح صنعتی و کشاورزی در این استان به اعتبار تسهیلاتی 21 هزار و 787 میلیارد ریال، برای دریافت تسهیلات در دست بررسی بانک‌های عامل قرار دارد.بر اساس آمار و اطلاعات تا امروز 57 درصد از طرح‌های معرفی شده صنعتی و کشاورزی به بانک‌های عامل استان تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا