اجتماعی

رفع تورم دست‌ها با چند درمان‌ خانگی

رفع تورم دست‌ها با چند درمان‌ خانگی

به گزارش recive، تورم دست‌ها اغلب بدون درمان‌های پزشکی برطرف می‌شود. این تورم ممکن است در زمان‌های خاصی از روز رخ دهد یا به فعالیت‌های خاصی مرتبط باشد.  جالب است بدانید ایجاد برخی تغییرات در شیوه زندگی می‌تواند به کاهش دفعات تورم کمک کند.
برخی درمان‌های خانگی ساده می‌توانند تورم دست‌ها را کاهش دهند. هدف از این درمان‌ها، به جریان انداختن مایع داخل بافت در سراسر بدن است که به کاهش تورم کمک می‌کند.

دست‌ها ممکن است در ابتدای روز، بعد از تمرینات ورزشی، در اثر گرما، در طی بارداری، بعد از خوردن نمک، در طول درمان سرطان، بر اثر بیماری‌های کلیوی و آرتروز ورم کنند.

درمان‌های خانگی برای رفع تورم دست‌ها

گرم کردن محل متورم: گرما موجب انبساط عضلانی می‌شود و به گردش خون کمک می‌کند. این روش برای مبتلایان به آرتروز مفید است. می‌توان از حوله و کیسه آب گرم برای این کار استفاده کرد.

سرد کردن محل تورم: سرما درد را کاهش می‌دهد و تورم را بهبود می‌بخشد. برای این کار کمی یخ را داخل یک حوله بپیچید و روی دستانتان قرار دهید.
نکته: از گرم کردن و سرد کردن بیش از حد محل تورم اجتناب کنید و بیش از ۲۰ دقیقه دستان خود را در معرض گرما و سرما قرار ندهید.

پرهیز از مصرف زیاد نمک: ادویه‌های دیگر را جایگزین استفاده از نمک کنید. مصرف بیش از حد نمک موجب ایجاد تورم در اندام‌ها می‌شود.

تحرک و جنب‌وجوش: روزانه فعالیت سبک داشته باشید و از نشستن طولانی‌مدت بپرهیزید.

حرکات کششی: ایجاد کشش در دستان و بازوها به کاهش تورم کمک می‌کند.

نوشیدن آب کافی: روزانه به مقدار کافی آب بنوشید. مصرف آب در افزایش گردش خون و جلوگیری از احتباس مایعات در بدن مؤثر است.

توجه داشته باشید که اگر مرتباً دچار تورم در ناحیه دست‌ها می‌شوید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

  

          
منبع: medicalnewstoday / مترجم: الهه جعفرزاده

4747

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا