سمنان

رشد ۲۷ درصدی صدور پروانه تحقیق و توسعه / فعالیت ۷۰ واحد تولیدی دانش بنیان در استان سمنان

رشد ۲۷ درصدی صدور پروانه تحقیق و توسعه / فعالیت ۷۰ واحد تولیدی دانش بنیان در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان ، مهدی میرکو با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته ، تعداد ۲۹ فقره پروانه تحقیق وتوسعه ( R&D) برای واحدهای صنعتی در استان صادر گردیده که در مقایسه بامدت مشابه در سال ۱۳۹۹ از رشد ۲۷ درصدی برخوردار می باشد.

وی تصریح کرد: پروانه تحقیق و توسعه برای کلیه متقاضیان و فعالانی که دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی هستند قابلیت صدور دارد و در صورت احراز شرایط لازم انجام می‌شود.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: در استان سمنان تا کنون ۹۰ فقره جواز و پروانه فنی و مهندسی و همچنین تعداد ۷۰ فقره مجوز شرکت های دانش بنیان صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجوز های فنی و مهندسی برای کلیه متقاضیان و فعالانی که دارای ایده های نو و خلاقانه در زمینه های علمی و تخصصی بوده قابلیت صدور دارد که فرآیند آن به بصورت الکترونیکی و از طریق سامانه ملی بهین یاب (behinyab.ir) انجام می گردد و در صورت احراز شرایط لازم صادر می گردد . همچنین کلیه دارندگان جواز فنی و مهندسی می توانند پس از گذشت یک سال جهت تبدیل جواز خود به پروانه فنی و مهندسی اقدام نمایند .

میرکو اظهار داشت: حوزه آموزش و پژوهش اداره کل صمت استان در راستای فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص نام گذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان ((تولید ، دانش بنیان ، اشتغال آفرین)) و همچنین حمایت از واحد های تولیدی و صنعتی ، صنایع معدنی و تجاری سطح استان سمنان در جهت ارتقاء تخصص و افزایش کیفیت محصولات شرکتهای تولیدی آماده صدور پروانه تحقیق و توسعه در اسرع وقت میباشد تا انشاالله بزودی با تجهیز واحدهای تولیدی استان به واحدهای تحقیق وتوسعه شاهد پیشرفت و تعالی استان سمنان باشیم.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا