آذربایجان غربی

رشد بیش از ۳ برابری دادرسی الکترونیک در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی ناصر عتباتی اظهار داشت: در هفت ماه سال ۱۴۰۰ تعداد ۶ هزار و ۱۰۸ فقره دادرسی الکترونیک در دادگستری‌های استان انجام شده است.

وی ادامه داد: طی سال گذشته این آمار یک‌هزار و ۹۸۰ مورد اعلام شده است که رشد۳۰۸/۴۸ درصدی را در سال۱۴۰۰ به همراه داشته است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به آمار ابلاغ الکترونیک استان تصریح کرد: در سال ۹۹ ابلاغ الکترونیک ۹۳ درصد بود که در سال۱۴۰۰ با یک درصد رشد ۹۴ درصد  رشد داشته است.

عتباتی یادآور شد: استفاده از پابند الکترونیک برای محکومان به حبس در ۷ ماه سال ۹۹، ۴۰ فقره بود که طی مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۰ با رشد بسیار خوب این آمار به ۲۹۶ فقره افزایش پیدا کرده است یعنی در واقع ۲۹۶ نفر محکوم به حبس وارد زندان نشده‌اند و با استفاده از سامانه پابند الکترونیک تحمل محکومیت نموده‌اند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه آمارها امیدوار کننده و رضایت بخش است بیان کرد: سیاست دادگستری استان به استفاده حداکثری از خدمات الکترونیک است در این راستا با توجه به این موضوع در میزان هزینه‌ها، وقت مردم و دستگاه قضایی صرفه‌جویی می‌شود و در نتیجه ضریب امنیت کارها افزایش و امکان پیگیری امور برای مراجعین بسیار سهل و آسان می‌شود.

عتباتی در پایان ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری آمارهای استفاده از خدمات الکترونیک رشد فزاینده‌ای داشته باشد و بسیاری از خدمات در بستر الکترونیک انجام شوند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا