اخبار استانها

راه یابی نمایش«مافگه» به بخش رادیوتئاتر چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

راه یابی نمایش«مافگه» به بخش رادیوتئاتر چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین استان چهارمحال وبختیاری، دبیرخانه بخش رادیو تئاتر چهلمین جشنواره تئاتر فجر ، عناوین رادیو تئاترهای راه‌یافته به مرحله رقابت جشنواره تئاتر را اعلام کرد که در این میان، نمایش«مافگه» از استان چهارمحال و بختیاری به این بخش راه یافت.

«مافگه» نوعی معماری یادمان ویژۀ مردم مردم بختیاری است. نمایش مافگه داستان اهالی دو روستا است که بر اثر سیل  قبرستان آنها از بین رفته است. اهالی درصدد بر پایی اولین مافگه در قبرستان تازه آبادی هستند که قرار است پشت امامزاده بر پا شود ده بالاییها مرده ای خودشون رو در قبرستان ده پایین به خاک می سپردند وحالا اهالی ده پایین مخالف این هستند و خواستار این می باشند که اولین  مرده و مافگه از ده خودشان وپشت امامزاده خاک شود این موضوع باعث ایجاد تنش وکشمکش بین اهالی شده و داستان نمایش پیش می ود.

داریوش یوسف زاده، حسن مجیدی، الهه علیزاده و زهرا اسماعیلی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به «عماد صدری نژاد» افکتور و«رضا حیدری» صدا بردار اشاره کرد.

حمید منوچهری پیشکسوت و استاد نمایش‌های رادیویی و دوبله، مجید نظری‌نسب سردبیر و نویسنده نمایش‌های رادیویی، محسن حبیبی دکتری فلسفه و کلام اسلام تهیه‌کننده و برنامه‌ساز و مدیر رسانه، انتخاب آثار بخش رادیو تئاتر چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را برعهده داشتند.

نمایش «مافگه» از استان چهارمحال و بختیاری در چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بخش رادیو تئاتر  با ۱۱ نمایش دیگر از بابلسر، قزوین، اردبیل، اصفهان، بیرجند، شیراز، تهران و بجنورد رقابت خواهد کرد.

گفتنی است ، چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری حسین مسافر آستانه ۱۴ تا ۲۶ بهمن برگزار می‌شود.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا