تهران

راه اندازی مجدد خطوط راه آهن شهرری/ ایستگاه ری پس از ۲۰ سال فعال شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، طرح توسعه خطوط ایستگاه راه آهن شهرری به همراه تجهیز سالن مسافری و بهسازی ساختمان‌های اداری و فنی آن صبح امروز با حضور سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، حسین توکلی کجانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری و سید علی یزدیخواه نماینده مجلس به بهره برداری رسید و ایستگاه ری پس از حدود ۲۰ سال تعطیلی مجددا راه اندازی شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از تعطیلی ایستگاه راه آهن شهرری بیش از یک دهه می گذرد، گفت: راه اندازی مجدد این ایستگاه یکی از مطالبات اصلی مردم ری و شهرستان های جنوب شرقی استان تهران است که در آستانه سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) ایستگاه راه آهن ری مجددا مورد بهره برداری قرار گرفت.

توکلی با بیان اینکه بهسازی و توسعه ریلی ایستگاه راه آهن شهرری به طول ۷۰۰ متر در یک برنامه زمانبندی ۶ ماهه انجام شده است گفت: از اول آذر ماه ایستگاه راه آهن شهرری مانند گذشته پذیرای مسافران خواهد بود و چندین قطار از خط تهران ـ مشهد و قطارهای حومه ای در این ایستگاه توقف خواهند داشت.

وی افزود: بازسازی پانل و دفتر ترافیک، تطویل و تکمیل سکوی یک ایستگاه، بهساز مسجد و سرویس بهداشتی ایستگاه راه آهن شهرری از جمله اقدامات انجام گرفته در این ایستگاه است.

معاون استاندار تهران در ادامه با اشاره به ساخت مجتمع ایستگاهی راه آهن شهرری بیان کرد: این مجتمع ایستگاهی با خطوط ۶ و یک مترو تهران، ایستگاه خطوط مختلف اتوبوسرانی و تاکسیرانی همراه خواهد بود تا شاهد کاهش پیاده شدن مسافران جنوب استان تهران در ایستگاه مرکزی راه آهن باشیم.

توکلی در پایان خاطرنشان کرد: طرح ساخت این مجتمع ایستگاهی در چند سال گذشته بلاتکلیف بود که از سال گذشته پیرو تاکیدات انجام شده مجدداً پروژه تجهیز کارگاه شده و برای رفع معارضاتی که وجود دارد، جلساتی در فرمانداری ری برگزار شده و با همکاری سایر دستگاه‌ها به خصوص راه آهن کشور و تزریق اعتبارات، ساخت این مجتمع ایستگاهی تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا