سلامت

رئیس علوم پزشکی کرمان: عادی انگاری کرونا در جامعه افزایش یافته است

به گزارش ایرنا، حمیدرضا رشیدی نژاد روز شنبه در نشست ستاد کرونا استان کرمان افزود: هر چند تعداد بیماران بستری مبتلا  به کرونا کم شده است، اما شدت نزول بیماری به اندازه هفته های قبل نیست.

وی تصریح کرد: میزان بیماران بستری کووید ۱۹ نسبت به هفته گذشته در استان پنج درصد کاهش پیدا کرده است، اما در برخی شهرستان های استان اندکی افزایش بیماری را شاهد هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: روند واکسیناسیون کرونا افزایش خوبی در استان کرمان دارد و اکنون میزان ظرفیت واکسیناسیون ۲ برابر شده است.

وی ادامه داد: محل هایی در مدارس برای واکسیناسیون دانش آموزان آماده شده اما استقبال آنطور که انتظار می رفت تاکنون نبوده است.

رشیدی نژاد تاکید کرد: از معلمان می خواهیم اهمیت واکسیناسیون را برای دانش آموزان و اولیا باهدف انجام واکسیناسیون تشویق کنند زیرا با توجه به بازگشایی مدارس در آبان، این اماکن از نقاط بسیار حساس در شیوع ویروس کروناست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز در این نشست گفت: اینک روند بیماری کرونا در استان نزولی است که امیدواریم ادامه داشته باشد.

محمد صادق بصیری افزود: اکنون در رنگ بندی نقشه کرونا  استان کرمان ۲ شهرستان انار و ریگان در وضعیت آبی، چهار شهرستان کرمان، سیرجان، زرند و رفسنجان وضعیت نارنجی و ۱۷ شهرستان دیگر وضعیت زرد دارند.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا