یزد

رئیس جمهور: کاهش معضلات آبی کشور در گرو مدیریت صحیح منابع است/ 600 واحد صنعتی نیمه‌تعطیل و راکد در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، سیدابراهیم رئیسی در آخرین برنامه سفرخود به استان یزد در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه استان برگزار شد، با بیان این که مسئله آب امروز به یکی از دغدغه‌های جدی استان‌های مختلف کشور تبدیل شده است، اظهار کرد: به نظر من نکته‌ای که در این خصوص اهمیت دارد بحث مدیریت منابع آبی است.

وی افزود: خاص استان یزد برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت تدوین شده است و امکان این وجود دارد که از طریق خطوط موجود اقدامی جدی برای تأمین آب شرب یزد اقدام کنیم.

رئیس جمهور مشارکت مردمی و پیگیری دولتی را لازمه رفع مشکل آب در استان یزد دانست و گفت: برنامه کوتاه مدت تأمین آب آغاز شده و به زودی طی چند ماه آینده نتیجه آن برای مردم استان یزد مشخص می شود.

رئیسی در ادامه تقویت صنایع یزد را از دیگر الزامات اجرایی برای توسعه این استان عنوان و تصریح کرد: یزد از جمله استانهای باظرفیت در حوزه صنایع مختلف است که باید همه جانبه از آنها حمایت شود.

وی با بیان این‌که در استان یزد ۴۰۰ واحد صنعتی نیمه تعطیل و ۲۰۰ واحد راکد وجود دارد، خاطرنشان کرد: قرار است با ایجاد کارگروهی ویژه هر چه سریعتر نسبت به تعیین و تکلیف این واحدها اقدام شود.

رئیس جمهور توجه به اشتغال بانوان تحصیلکرده را از دیگر برنامه های در دستور کار برای استان یزد دانست و بیان کرد: در استان یزد همه آماده تلاش و کار هستند و این ظرفیت مهمترین عامل توسعه همه جانبه است.

رئیسی توسعه گردشگری سلامت را یکی دیگر از اولویت‌های اجرایی برای توسعه استان یزد عنوان و خاطرنشان کرد: دست اندرکاران استان باید این مهم را با جدیت بیش از پیش دنبال کنند و ما هم از این رویکرد حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/الف/ ق


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا