یزد

رئیس جمهور به وعده خود عمل کرد/ اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار به میراث فرهنگی یزد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، در روزهای اخیر رئیس جمهور به یزد سفر کرد، سفری که در آن رئیس جمهور به بافت تاریخی و عرصه جهانی یزد پا گذاشت و از آثار تاریخی و میراث فرهنگی یزد بازدید کرد و پس از آن، نوید اعتباری قابل توجه را به یزد جهانی دادند.

بعد از سفر هیات دولت سیزدهم به استان یزد مردم این شهر میراث جهانی امیدوار شدند که بعد از سال‌ها بی‌توجهی به میراث یزد با اعتباری از سوی رئیس جمهور جبران خواهد شد، اما چه خبر از هدیه رئیس‌ جمهور؟

سیدعلیرضا سالار حسینی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به بودجه اختصاص یافته سفر رییس جمهور به این استان اظهار کرد: پس از سفر رییس جمهور اعتبار ویژه‌ای به اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد اختصاص یافت، این اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است که بخشی از آن اخیرا توسط سازمان برنامه و بودجه کشور به وزارت متبوع ابلاغ شده و یزد نیز یکی از این استان‌ها به شمار می‌رود.

وی افزود: هنوز این بودجه از سوی وزارت به استان ابلاغ  نشده اما این اتفاق قریب الوقوع است و اعتبار قابل قبولی است و با اعتبارات استانی می‌تواند منجر به تحولی قابل توجه در بخش میراث فرهنگی و گردشگری شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی یزد با بیان این‌که  بودجه نامبرده صرف مرمت آثار تاریخی و ترمیم بافت‌های تاریخی استان خصوصا شهر یزد و زیرساخت‌های گردشگری خواهد شد، گفت: با این اعتبار می‌توانیم بخشی از مشکلات زیرساخت‌های گردشگری مانند تامین برق کمپ‌های کویر مرکزی  یزد و سایر زیر ساخت‌های محور گردشگری را در اولویت قرار دهیم.

سالار حسینی با بیان این‌که جمع قابل توجهی از آثار تاریخی و طرح‌های نیمه تمام میراث فرهنگی نیز در این حوزه مرمت می‌شوند، گفت: با تداوم این روند طرح‌های نیمه تمام به پایان می‌رسند که بعضا بخشی از این آثار سال‌های سال معطل و منتظر اعتبار بودند.

انتهای پیام/ر


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا