فرهنگ و هنر

رئیس‌جمهوری که هسته خرما از زمین برمی‌داشت + فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسین انصاریان استاد اخلاق و مفسر قرآن کریم طی سخنرانی در دهه دوم محرم امسال در شهرستان خوی اظهارداشت: امام باقر(ع) می‌فرماید: امیرالمومنین(ع) هرچه هسته خرما در کوچه و خیابان می‌دید، خم می‌شد و از روی زمین برمی‌داشت. ایشان این کار را زمانی انجام می‌داد که رئیس جمهور مملکتی بود که حدوداً ۱۵ برابر ایران کنونی وسعت داشت.

وی افزود: تعداد این هسته‌های خرما به ۱۰۰ هزار دانه رسید و بعد آن‌ها را کاشت. امام باقر(ع) می‌فرماید: یکی از این هسته‌ها هدر نرفت و بعد از ۳،۴ سال تمام آنها، درخت خرمای باردار شد. امیرالمومنین(ع) ابوتراب یعنی پدر خاک است. روزی کنار زمین آمد و به قنبر فرمود: قلم و کاغذ بیاور. هنوز یک خرما هم از این باغ نچشیده بود و تا آخر عمر هم نچشید.

انصاریان ادامه داد: ایشان برروی خاک نشست و نوشت: بسم‌الله الرحمن الرحیم، ۱۰۰ هزار درخت خرما به دست علی بنده خدا کاشته شد. تمام این ۱۰۰ هزار درخت تا ابد وقف برای نیازمندان مردم است و تولیت آن را به حسن و حسین(ع) دادم. تولیت‌ها حق کندن یک دانه خرما ندارند مگر اینکه آنان تهی دست باشند که به اندازه زندگی خود حق دارند از آن بردارند.

فیلم این سخنرانی را اینجا مشاهده کنید:

 

 

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا