سیاسی

رئیسی در دانشگاه پکن: عزم ملت‌های ایران و چین برای «شراکت راهبردی»، راسخ است

رئیسی در دانشگاه پکن: عزم ملت‌های ایران و چین برای «شراکت راهبردی»، راسخ است

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه به وقت محلی، در سخنانی در جمع مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه پکن، با اشاره به پیشینه تاریخی روابط ایران و چین گفت: چین از طریق جاده ابریشم باستانی، جهانی شد و این سعادت و رفاه از رهگذر این مسیر تجاری و بازرگانی در ایران زمین پایداری یافت که نه تنها مهمترین مسیر در تسهیل تجارت و همکاری میان ملت‌های مختلف بوده، بلکه به مثابه ریسمانی فرهنگی جوامع گوناگون را در طول تاریخ به یکدیگر پیوند داده است.
رئیسی در ادامه با استقبال از ابتکار کمربند-راه از طرف دولت چین تصریح کرد: با احیای این ابتکار در جهان جدید، دو ملت بار دیگر عزم راسخ خود را برای تحکیم دوستی و برداشتن گام‌های استوار در راه توسعه همگون و شراکت راهبردی برای شکل دادن به آینده امیدبخش برای سعادت جامعه بشری نشان داده‌اند.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در دانشگاه پکن با بیان اینکه جهان جدیدی در حال شکل‌گیری و نظم کهنه رفتنی است، تصریح کرد: دنیای نوین، نظمی نوین می‌طلبد که در آن چندجانبه‌گرایی واقعی، هم‌افزایی حداکثری، همبستگی و دوری هر چه بیشتر از یک جانبه‌گرایی رواج یابد تا در نهایت نظمی عادلانه و منصفانه پدید آید.
رئیسی گفت: با توجه به قرار گرفتن آسیا در کانون تغییرات جهانی در حال ظهور، حفظ و تقویت صلح در این پهنه گسترده نه تنها یک انتخاب بلکه یک ضرورت است.
وی با تاکید بر اینکه قدرت ایران، قدرتی امنیت‌ساز است و ظرفیت‌های منطقه‌ای آن، حامی صلح و ثبات در کشورهاست و فقط برای مقابله با تهدید قدرت‌های سلطه‌گر به کار گرفته می‌شود، افزود: یکی از موفقیت‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران غلبه بر چالش‌های فراملی نظیر تروریسم و افراط‌گرایی در غرب آسیا است.

بیشتر بخوانید:

غنی‌سازی «رزومه» رئیس‌جمهور / چینی‌ها به رئیسی، عنوان «استاد افتخاری» دانشگاه دادند + عکس‌ها

۲۱۲۲۰

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا