آذربایجان غربی

دو هفته بعد از بارش سنگین، مشکلات برف در ارومیه ادامه دارد

دو هفته بعد از بارش سنگین، مشکلات برف در ارومیه ادامه دارد

به گزارش recive آذربایجان‌غربی، دو هفته بعد از بارش شدید برف در ارومیه، برخی معابر و کوچه‌های این شهر همچنان مملو از برف بوده و اعتراض شهروندان را به ضعف عملکرد دستگاه‌ها به همراه داشته است.

همچنین بعد از بارش برف، برف روبی کنار خیابان و ریختن برف‌ها به مسیر رفت و آمد خودروها بخصوص در زیرگذرها منجر به بروز حوادث ناگوار شد که انتقاد شهروندان را در پی داشت.

بارش‌های امسال ارومیه هم نسبت به بلندمدت روند کاهشی داشته است

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی در خصوص آمار بارندگی در استان افزود: میانگین بارش استان از اول فصل زمستان ۱۴۰۰ تا روز دهم بهمن ماه ۵۴/۳ میلیمتر می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳۶ درصد و نسبت به نرمال دوره مشابه ۴۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مهدی صابری گفت: در ارومیه مرکز استان نیز بارش طی مدت مذکور در سال جاری ۲۸/۱ میلیمتر بوده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۸ درصد افزایش و نسبت به نرمال ۲۴ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین طی این مدت شهرستان بوکان با افزایش ۱۳۶ درصدی نسبت به نرمال و با مقدار بارش ۱۱۶/۵میلیمتر بیشترین افزایش و ارومیه با کاهش ۲۴ درصدی نسبت به نرمال و مقدار بارش ۲۸/۱میلیمتر بیشترین کاهش را نسبت به نرمال داشته اند.

وی ادامه داد: میانگین حوزه آبریز دریاچه ارومیه نیز طی مدت ذکر شده ۲۵/۲ میلیمتر می‌باشد که ۶ درصد نسبت به نرمال افزاش نشان می دهد.

فعالیت شهرداری برای برف‌روبی شبانه‌روزی بوده است

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: همزمان با بارش‌های زمستانه، ۱۲ دستگاه نمک‌پاش، ۱۰ دستگاه کامیون تیغه برف‌روب، ۱۵ دستگاه گریدر و ۱۵۰ دستگاه وانت کمپرسی  بهمراه ۹۰۰ پاکبان فعالیت داشتند.

هادی بصاری افزود: اولویت اصلی شهرداری ارومیه در زمان بارش‌ها، برف روبی ۹۰۰ معبر اصلی بود که ابتدا معابر اصلی و سپس معابر بالای ۱۶ متر و معابر شیبدار برف روبی و نمک پاشی شد و گفتنی است ۲۳ هزار معبر فرعی در شهر ارومیه برف روبی نمک پاشی و ماسه‌پاشی شد.

وی اضافه کرد: قبل از بارش هم اکیپ‌ها به حالت آماده باش درآمده و کیسه‌های نمک و خودروها در معابر تعیین شده مستقر شده بودند ضمن اینکه تمام نیروها در بارش اخیر بصورت شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته در آماده باش بودند.

بصاری گفت: خوشبختانه بارش امسال نسبت به سال گذشته بسیار خوب بود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در خصوص دلایل شرایط برفی کوچه‌ها گفت: برخی معابر بخصوص کوچه‌های فرعی بعد از برف‌روبی بدلیل انباشت شدن مجدد برف پشت‌بام و داخل حیاط برفی می شد که باید دوباره برف روبی و نمک پاشی می شده است.

دو هفته بعد از بارش سنگین، مشکلات برف در ارومیه ادامه دارد

جور فرسودگی و کمبود ماشین آلات را پرسنل شهرداری کشیدند / مشکل تجهیزات داریم

 احد یوسفی دبیر اول شورای شهر ارومیه به رسانه شورا گفت: همکاران عزیر شهرداری شبانه روزی تلاش کردند تا شهر به روال عادی برگردد و ایراداتی هم داشتیم اما باید بدانیم که ماشین آلات و تجهیزات ما متناسب با نیازمان چه از لحاظ کمی تجهیزات و چه از لحاظ تکنولوژی نیست.
وی در مورد برنامه ریزی و آموزش‌های تخصصی برای این حوزه افزود: در عملیات‌های انجام شده برنامه‌ریزی نداشتیم و آموزش‌های لازم  برای نیروهای عملیاتی در برف روبی و نمک پاشی  و شهروندان نداشتیم .
یوسفی ادامه داد: جور فرسودگی و کم بودن ماشین آلات را همکاران شهرداری کشیدند و سرمای بیش از حد هم در راندمان نیروی انسانی تأثیر گذاشته و باعث کندی عملیات برفروبی شده بود.
یوسفی تصریح کرد: علی‌رغم بارش‌ها شاهد تصادفات زنجیره ای در سطح شهر نبودیم.

دو هفته بعد از بارش سنگین، مشکلات برف در ارومیه ادامه دارد

وی اظهار کرد: نوسازی ادوات و ناوگان موجود باید در اولویت شورای شهر و شهرداری قرار گیرد.
دبیر اول شورای شهر ارومیه گفت: هر سازمانی از کمبود نیروی انسانی صحبت می کنند ولی در بسیاری مواقع اینگونه مطرح می‌شود که مازاد نیرو وجود داشته و نیروی کارگری وجود ندارد، چرا باید جور نیروهای اداری را نیروهای کارگری بکشند چرا که مازاد نیرو باعث افزایش حجم کاری نیروهای عملیاتی و کارگری می شود.
یوسفی اضافه کرد: باید بدانیم کارگران مدیریت شهری ۲۴ ساعته کار می‌کنند، ما قبول داریم ایراداتی در مدیریت شهری داشتیم و از طرفی شکرگزار این هستیم که بارش برف این نعمت الهی را شاهد شدیم و از کلیه همکاران  تقدیر و تشکر دارم و درخواست تقدیر از همکاران زحمتکشی دارم که در این ایام نسبت به برفروبی و نمک پاشی اقدام کرده و پای کار بودند.

۹۳ میلیون مترمکعب برف روبی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل آذربایجان‌غربی در خصوص حجم برف روبی در زمستان امسال گفت: ۹۳ میلیون مترمکعب برف روبی توسط راهداران انجام شده است.
ارسلان شکری گفت: این حجم از برف‌روبی توسط ۹۰۰ نفر پرسنل راهداری و ۴۲۰ دستگاه انواع ماشین آلات انجام شده است.
وی اضافه کرد: محورهای مهاباد-بوکان، مهاباد-پیرانشهر و پیرانشهر-تمرچین (مقطعی) در داخل استان و محورهای بوکان-سقز، تکاب-ایرانخواه و تکاب-دندی در خارج استان بیشترین انسداد رو در زمان بارش برف داشتند.

گزارش: سینا افشاریان

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا