اخبار ورزشی

دومین دروازه‌بانی که کی‌روش سرنوشتش را عوض کرد/عکس

دومین دروازه‌بانی که کی‌روش سرنوشتش را عوض کرد/عکس

مهار پنالتی در جام ملت‌های آفریقا از ابوجبل در ۳۳ سالگی یک ستاره ساخت. اتفاقی که با مهار پنالتی رونالدو برای بیرانوند هم افتاده بود و او را به اروپا رساند.
وقتی کی‌روش به ایران آمد گلر تیم ملی مهدی رحمتی بود. دروازه‌بانی که با اختلاف فاحشی از رقبا همیشه فیکس بود و تا ده سال می‌توانست گلر اول تیم ملی باشد اما کی‌روش هر روز برای او یک رقیب جدید پیدا می‌کرد تا بالاخره رحمتی را کنار گذاشت.
بعد از رحمان احمدی، دانیال داوری، علیرضا حقیقی و سوشا مکانی نوبت به بیرانوند رسید که درون دروازه تیم ملی قرار گیرد. بیرانوند به خاطر ترس از رقابت با رحمتی حتی حاضر نشد استقلالی شود ولی کی‌روش از او گلری متفاوت ساخت. بیرانوند به پشتوانه دفاع مستحکم تیم ملی نامش سر زبان‌ها افتاد و رکورد کلین شیت‌های پیا پی او جهانی شد.

و در نهایت مهار پنالتی رونالدو نقطه عطف فوتبال بیرانوند بود تا به اوج شهرت و محبوبیت برسد. گلری که بعدها در یک برنامه تلویزیونی اعتراف کرد مهار پنالتی را مدیون آنالیز مربیانش است. بیرانوند در خصوص مهار پنالتی رونالدو گفت : «به من گفته بودند رونالدو در شرایط حساس پنالتی‌هایش را به سمت راست و بالا می‌زند. من هم دیدم شرایط حساسی بر بازی حاکم شده و تصمیم گرفتم همان سمت بپرم .»

بیرانوند قبل از مهار پنالتی رونالدو گلر پنالتی گیری نبود و برای اثبات این حرف کافی است به بازی جام حذفی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان رجوع کنید که پرسپولیس در ضربات پنالتی شکست خورد اما آنالیزهای دقیق تیم کی‌روش بود که بیرانوند را به اوج رسان.د
محمد ابو جبل در پایان بازی‌های جام ملت‌های آفریقا به هفتمین بازی ملی خود رسید. گلری که در همین تیم هم نیمکت نشین بود اما مصدومیت گلر اصلی آینده او را تغییر دارد. او قبل از ۳۳ سالگی باید به دروازه‌بان اول مصر تبدیل می‌شد اما شایستگی لازم را نداشت. ابو جبل با آنالیزهای کی‌روش موفق شد تا تیمش را به فینال جام ملت‌های آفریقا برساند. برد برابر ساحل عاج و کامرون در ضربات پنالتی معجزه ای بود که دستان ابوجبل به کمک مغز کی‌روش رقم زد.
ابو جبل حتی در فینال هم دو پنالتی را مهار کرد. یک بار در جریان بازی سادیو مانه را مغلوب کرد و یک بار هم در ضربات پنالتی انتهای بازی بونا سار مدافع عضو باشگاه بایرن مونیخ را ناکام گذاشت. همه از درخشش ابو جبل حرف می‌زنند که فقط ۷ بازی ملی دارد اما نباید نقش بطری آبش را دست کم گرفت که کی‌روش تمامی نکات لازم برای مهار پنالتی‌ها را روی آن نوشته بود.

بیشتر بخوانید:

واکنش عضو هیئت مدیره استقلال به ماجرای مجیدی و اسکوچیچ

جانواریو و حردانی تماشاگران ویژه دیدار استقلال/عکس

مسی و تیرک دروازه؛ یک عاشقانه!
۲۵۷ ۲۵۱

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا