اصفهان

دولت و برنامه‌ریزان باید مردم و سطح معیشت آن‌ها را به خوبی بشناسند

به گزارش خبرگزاری فارس از لنجان، حجت‌الاسلام قاسم باقریان امام جمعه زرین‌شهر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: کسانی که با دریافت پول و سرمایه این کشور به جای تولید و رونق، سرمایه را به خارج از کشور بردند باید شناسایی شده و مورد محاکمه قرار گیرند.

وی افزود: عده‌ای به عناوین مختلف سرمایه مردم را به جای خدمت به مردم و کشور به کشورهای دیگر بردند، اینها باید شناسایی، معرفی و محاکمه شوند و اموالشان نیز اخذ شود و به صاحبان آنان بازگردانده شود.

باقریان با تأکید بر اینکه توجه به فقرا و نیازمندان اولویت اصلی و اساسی دولت و برنامه‌ریزان کشور باشد، خاطرنشان کرد: امروز فشارهای اقتصادی و معیشتی بیشترین اثر را بر دوش فقرا و نیازمندان جامعه دارد که باید خیلی سریع مورد درمان واقع گیرد.

امام جمعه زرین‌شهر تصریح کرد: دولت و برنامه‌ریزان باید مردم و سطح معیشت آن‌ها را به خوبی بشناسند و بدانند چند درصد از مردم جامعه خود زیر خط فقر هستند، در چنین شرایطی برای آنها برنامه کاربردی داشته باشد، اگر شناسایی درست باشد آن وقت می‌شود قشر نیارمند را با دادن کارت‌های اعتباری در برابر فشارهای اقتصادی یاری داد و فراموش نکنیم که کلیه طرح‌ها بدون شناخت از وضع مردم به شکست خواهد انجامید.

وی با اشاره به اینکه بی‌عدالتی و تبعیض آثار زیان‌باری برای جامعه دارد، متذکر شد: در این کشور هستند کسانی که با دریافت حقوق خیلی ناچیز زندگی فوق‌العاده سختی را گذران می‌کنند، البته دولت علم مبارزه با بی‌عدالتی و تبعیض را بلند کرده است و باید بدون تعارف به مبارزه جدی با بی‌عدالتی و تبعیض بپردازد.

باقریان با توجه به ضرورت ترویج کتابخوانی در جامعه یادآور شد: یکی از آفت‌های بزرگ جامعه نبود فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، رهبر معظم انقلاب با این همه گرفتاری یک کتابخوان جدی و قوی هستنند و حتی سفارش‌های ایشان در مورد اهمیت فرهنگ کتاب و کتابخوانی خودش یک کتاب مفصل است.

امام جمعه زرین‌شهر در پایان مطرح کرد: کتاب و کتابخوانی اگر از همان کودکی به بچه‌ها آموزش داده شود خیلی از مشکلات ما حل می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۱/ح/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا