زنجان

دولت باید ثبات را در بورس ایجاد کند/ساختار اقتصادی کشور در عرضه و تقاضا شفاف نیست

سید البرز حسینی، نماینده مردم خداینده در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان مطلب که در اذهان عمومی بورس تبدیل به محل جبران کسری بودجه دولت شده است، اظهار داشت: متاسفانه با بی‌تدبیری‌ها و سقوط قیمت‌ها در بورس نیز سرمایه‌های مردم طی یکی دو سال گذشته از بین رفته و همین امر منجر به بی‌اعتمادی مردم شده است.

نماینده مردم خداینده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه بورس امروز رسالت خود را از دست داده است، افزود: نکته مهم در این زمینه آن است که ساختار اقتصادی کشور در بخش‌های مختلف به ویژه عرضه و تقاضا شفاف نیست و همین مساله نیز در بورس باعث شده تا سرمایه‌گذارانی که به اطلاعات خاص دسترسی ندارند، ضربه می بینند.

وی با بیان این مطلب که عدم شفافیت در بورس منجربه آسیب به منابع مالی خرد شده است، تصریح کرد: باید در پلتفرم بورس شفافیت وجود داشته باشد تا افراد در شرایط عادلانه ،محیط سالم و شفاف به معامله بپردازند.

حسینی با تاکید براینکه دولت باید ثبات در بورس را ایجاد کند، خاطر نشان کرد: نباید با سوء استفاده عده‌ای منفعت طلب ذهنیت مردم به بورس خراب شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به اهمیت و نقش بورس در اقتصاد اشاره و با بیان این مطلب که سرمایه‌گذاری در بورس دارای اهمیت بسیار زیادی در سامانه‌های اقتصادی است، گفت: یکی از پارامترهایی که میزان سنجش سلامت و یا بیماری اقتصادی کشورها را مشخص می‌کند، استفاده از سرمایه‌های راکد در راستای توسعه‌ اقتصادی هر کشور است.

وی با اشاره به اینکه جذب پس‌اندازهای راکد و سوق دادن آن‌ها در واحدهای تولیدی، بنگاه‌ها و شرکت‌های اقتصادی از مهمترین وظایف بورس است، افزود: ایجاد امکانات و تسهیلات برای مشارکت عموم مردم در توسعه و سهیم شدن در آن‌ها نیز از دیگر امتیازات بورس به شمار می‌آید و از سوی دیگر بورس به دلیل داشتن این خصوصیات می‌تواند به‌ عنوان یک اهرم مهم در کنترل نرخ تورم و افزایش نرخ رشد پس‌انداز در جامعه داشته باشد.

به گفته حسینی ایجاد منبع سرمایه برای کسب‌ و کار، امکان سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، جمع‌آوری پس‌اندازهای کوچک و بزرگ، بهینه کردن گردش مالی و هدایت آن‌ها به‌سوی بخش‌های مولد اقتصادی از طریق ایجاد رغبت در افراد، از جمله خصوصیات بورس است که کمک به رشد اقتصادی کشورها کرده و تأثیر مثبتی در اقتصاد دارد.

انتهای پیام/2308


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا