اخبار ورزشی

دوئل کریمی و حسن یزدانی برای حضور در قهرمانی جهان

دوئل کریمی و حسن یزدانی برای حضور در قهرمانی جهان

به گزارش خبرگزاری recive؛ رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی آزاد جام تختی با معرفی نفرات برتر در تنکابن به پایان رسید و چهره مدعیان پوشیدن دوبنده تیم ملی در راه چرخه انتخابی تیم ملی برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان مشخص شد.
در جریان رقابت‌های برگزار شده فینال ۵ وزن نخست این رقابت ها، احمد محمدنژاد جوان کشتی گیر با آتیه مشهدی و دارنده مدال برنز امیدهای جهان ۲۰۲۱ در یک مبارزه دیدنی با نتیجه ۳ بر ۲ از سد علیرضا سرلک نایب قهرمان بزرگسالان جهان ۲۰۲۱ گذشت تا مدعی اصلی دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی بزرگسالان ۲۰۲۲ شود. مبارزات محمدنژاد جوان در این رقابت ها مورد استقبال کارشناسان و تماشاگران حاضر در سالن قرار گرفت تا جایی که معتقد بودند کشتی آزاد ایران پس از سال ها در سبک وزن به یک مهره آینده دار و قابل اتکا رسیده است. محمدنژاد جوان در مبارزه نخست خود برابر علیرضا گودرزی دارنده مدال نقره جوانان جهان با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید، سپس مقابل مانئول خندزرتسیان از ارمنستان ۳ بر یک پیروز شد و در نیمه نهایی نیز ۳ بر یک رضا مومنی نفر نخست مسابقات قهرمانی کشور را از پیش رو برداشت. در فینال وزن ۶۵ کیلوگرم، مرتضی قیاسی نماینده ایران در المپیک توکیو به مصاف وازگن توانیان دارنده مدال نقره زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۲۱ و نمایند۶ ارمنستان در المپیک توکیو رفت و در شرایطی که در میان تشویق بی امان تماشاگران از حریف خود پیش بود در نهایت با نتیجه ۵ بر ۳ شکست خورد و به عنوان نایب قهرمانی جام تختی رسید. در مبارزه فینال وزن ۷۴ کیلوگرم، محمدصادق فیروز پور دارنده مدال های نقره زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۲۱ و برنز جوانان جهان ۲۰۱۹ برابر حامد رشیدی دارنده مدال برنز بزرگسالان آسیا ۲۰۱۷ با نتیجه نزدیک یک بر یک صاحب برتری شد. اما در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم، علیرضا کریمی آزادکار شاخص ایران و دارنده مدال های نقره و برنز جهان برابر هادی وفایی پور با نتیجه قاطع ۶ بر صفر به برتری رسید و عنوان قهرمانی جام تختی را از آن خود کرد.
کریمی سال گذشته در دو تورنمنت ایتالیا و لهستان به ترتیب صاحب مدال های نقره و برنز در وزن ۹۷ کیلوگرم شد. او آخرین بار برای تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ به میدان رفت که به مدال نقره وزن ۹۲ کیلوگرم رسید اما حالا بار دیگر به وزن ۸۶ کیلوگرم بازگشته و با قهرمانی در جام تختی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان، سد محکمی به نام حسن یزدانی را در پیش دارد. کریمی آخرین بار در رقابت های بین المللی، در سال ۲۰۱۸ در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی گرفت، وی سپس به وزن ۹۲ کیلوگرم آمد و در جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان موفق به کسب مدال نقره شد. کریمی برای المپیک توکیو به وزن ۹۷ کیلوگرم رفت اما نتوانست صاحب دوبنده تیم ملی شود. او اسفند سال گذشته پس از ۴ سال بار دیگر به وزن ۸۶ کیلوگرم بازگشت و در مسابقات انتخابی جام تختی به عنوان قهرمانی رسید. اما در جریان آخرین رقابت ۵ وزن نخست جام تختی، مجتبی گلیج دارنده مدال برنز بزرگسالان جهان ۲۰۲۱ و ۲ مدال طلای امیدهای جهان در میان تشویق بی امان همشهریان خود در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم مقابل امیر علی آذرپیرا قهرمان زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۲۱، به روی تشک رفت و در پایان به سختی و با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و قهرمان شد.
نتایج دیدارهای فینال ۵ وزن نخست به شرح زیر است: ۵۷ کیلوگرم: احمد محمدنژاد جوان ۳ – علیرضا سرلک ۲ ۶۵ کیلوگرم: مرتضی قیاسی ۳ – وازگن توانیان (ارمنستان) ۵ ۷۴ کیلوگرم: محمدصادق فیروزپور یک (برنده) – حامد رشیدی یک ۸۶ کیلوگرم: علیرضا کریمی ۶ – هادی وفایی پور صفر ۹۷ کیلوگرم: مجتبی گلیج ۲- ۱علی آذرپیرا
رقابت های ۵ وزن دوم نیز فردا (جمعه) برگزار می شود.
۲۵۷ ۲۵۱

حتما بخوانید : لیونل مسی بازیگر شد

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا