ایلام

ده سال انتظار برای خانه دار شدن و در نهایت هیچ! / وقتی پیمانکار یک پروژه بزرگ ناپدید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در سال ۱۳۹۱ تعداد سیصد نفر از معلولین، تعاونی مسکن معلولین را تشکیل دادند و با پیمانکار مربوطه برای صاحب شدن مسکن با یک میلیارد تومان قرارداد بستند اما پس از ۱۰ سال خبری از پول‌های از دست رفته این معلولان نیست، پول‌هایی به جیب این کلاهبرداران رفته و هیچ کس هم پیگیر ماجرا نبوده است.

پیمانکار پروژه از آن تاریخ به بعد ناپدید شده و تمام ذوق معلولان را برای داشتن سرپناه تبدیل به خاک و حسرت کرده؛ به گفته‌ی معلولان، تلاش‌ها برای شکایت از پیمانکار بی‌فایده بوده است سودای خانه دار شدنی که نتیجه‌اش آوارگی در خیابان‌ها و کوچه‌های گرم شهرستان مهران به خاطر یافتن نشانی از این کلاهبرداران است.

از روزی که تعدادی از افراد دارای معلولیت به گفته‌ی خودشان با تشکیل «تعاونی مسکن  معلولین» سودای خانه‌دار شدن در ایلام را در سر پروراندند حدود ده  سال می‌گذرد؛ ده سال یعنی ۳۶۰۰ روز با تحمل سختی‌های سهم آورده، شادی گردهمایی‌ها، تلخی کارشکنی‌ها، امید دوباره زندگی در سرپناهشان و ناجوانمردی برخی مسوولین که پیگیری مجدانه نداشتند و امروز نمی‌بینند که آوارگی زن و بچه‌هایشان در کوچه‌های گرم مهران با گرمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد یعنی چه؟

۱۰ سال است که سرگردان و بلاتکلیف هستیم

عبداللهی یکی از اعضای تعاونی مسکن معلولین در این خصوص می‌گوید: زمان دولت آقای احمدی‌نژاد بود که پیمانکار ما را وادار کرد طلای زن و بچه‌هایمان را که تنها پس اندازمان بود بفروشیم و در عوض صاحب خانه شویم اما ۱۰ سال است سرگردان هستیم،  شکایت کردیم کماکان از  مسوولان فعلی خبری نیست؛ نهادهای ناظر هم پشت ما را خالی کرده‌اند.

وی افزود: بعضی از افراد اکنون پس از گذشت ۱۰ سال پیر شده‌اند و از  سال ۱۳۹۱ چشم انتظار خانه دار شدن هستند؛ مشکل ما را چه کسی می‌خواهد حل کند؟ چرا کسی صدای ما را نمی‌شوند؟

عبدالهی ادامه داد: معلولان ویلچری که نمی‌توانیم حق خود را بگیریم امروز به خبرگزاری‌ها پناه برده‌ایم تا شاید بارقه امیدی باشد برای دل‌های پر از غصه و دست‌های خالیمان!

از سال ۱۳۹۱ چشم انتظار خانه دار شدن هستیم

م -ط یکی دیگر از معلولین گفت: ما تعداد سیصد نفر افراد تحت حمایت بهزیستی هستیم؛ ده سال پیش پول واحد دادیم و قرارداد امضا کردیم الان کرایه نشین هستیم و کماکان چشم انتظاریم.

وی ادامه داد: ما شکایت کردیم، وکیل گرفتیم اما هیچ ارگانی پاسخگو نیست؛ صدای ما را به گوش مسوولین عالی رتبه برسانید تا حداقل بتوانند آنها کاری برای ما انجام دهند.

این معلول گفت: سال ۹۱ خود بهزیستی فراخوان داد تا در این تعاونی شرکت کنیم و حال اصلا پیگیر مشکل ما نیست و ما را در جریان پیشرفت فیزیکی پروژه قرار نداده است.

مسوولین بهزیستی کم کاری کرده‌اند!

محمد حشمتی‌زاده رئیس تعاونی معلولان نیز گفت: این کم کاری‌ها مربوط به مدیران سابق بهزیستی است؛ اگر به تعاونی و پیمانکار جهت ارائه‌ سند زمین یا گزارش پیشرفت کار یا تهیه گزارش از طریق بازرسی تعاونی مسکن معلولین  اقدام می‌کردند حال تمام این معلولان صاحب سرپناهی می‌شدند.

ناکارآمدی مربوط به مسوولین تعاونی است!

زهرا همتی مدیرکل بهزیستی ایلام نیز در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: تعداد نزدیک به  سیصد نفر از معلولین، تعاونی مسکن معلولین را تشکیل دادند و با یک پیمانکار قرداد بستند.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل ناکارآمدی مسوولین تعاونی قرارداد با پیمانکار صابح منعقد نشد و پیمانکار نتوانست به تعهدات خود عمل کند.

مدیرکل بهزیستی ایلام تصریح کرد: با پیگیری‌های سازمان بهزیستی، حمایت استاندار، نماینده ولی فقیه و مسکن و شهرسازی جدیدا زمینی را به این عزیزان اختصاص داده که با حمایت خیرین احداث خواهد شد.

اشتغال، مسکن، نیازهای معیشتی قشر معلول جامعه باتوجه به عدم توانایی آنها برای اداره یک خانواده نیازمند حمایت است و این حمایت‌ها جهت تسهیل در امرار معاش خانواده‌ای بعضا پرجمعیت از سوی سازمان‌های حمایت کننده همچون بهزیستی ضروری است.

نیکوست ارائه خدماتی همچون صاحب منزل کردن مددجویان بهزیستی در بازه زمانی کوتاه‌تری انجام شود تا چشم انتظاری برای این قشر پیش نیامده و برخی از آنان که در شرایط تاسف‌بار معیشتی به سر می‌برند با داشتن سقفی بر بالای سر، شادی میهمان دل‌هایشان شود.

اعطای مسکن به معلولان ایلامی در حالی است که شرایط موجود نشان می‌دهد که اجرایی شدن این وعده برای این تعداد معلول در استان با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو است.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۱۳


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا