گیلان

دهیاران گیلان آماده بحران های فصل سرما

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، پیش‌ازظهر امروز نشستی با حضور مدیران کل مدیریت بحران و روستایی استانداری گیلان و همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان به صورت ارتباط تصویری با دهیاران سراسر استان به منظور افزایش آمادگی های همه جانبه دستگاه‌ها از جمله دهیاری‌ها در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد.

در این نشست آموزش دهیاران جدید و قدیم برای آمادگی برف سنگین در حوزه روستا، تعمیر و تجهیز ماشین آلات در اختیار برای مدیریت برف و همچنین بر استفاده از تراکتورهای کشاورزی برای این منظور تاکید شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در این نشست از تشکیل تیم های واکنش سریع روستای برای مقابله با برف خبر داد و اظهار کرد: هم‌اکنون باید نقاط آسیب پذیر روستا ها توسط دهیاران شناسایی و اقدامات پیشگیرانه در رابطه با آنها انجام شود.

امیر مرادی همچنین بر ضرورت پیش بینی سوخت، آرد و سایر مایحتاج ضروری در روستاها تأکید کرد.

 وی همچنین برگزاری نشست دهیاران با دهیاران روستاهای همجوار بعنوان روستای معین و کمک به همدیگر در مواقع بحرانی را از دیگر الزامات پیشنهادی در روستاها دانست.

بیمه روستائیان براساس الگوی استانی، هوشیاری و اطلاع‌رسانی به‌موقع از میزان بارش‌ها و استفاده از ظرفیت خانه‌های هلال روستایی از دیگر مواردی بود که در نشست امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان همچنین بر برنامه‌ریزی جهت جلب مشارکت‌های و ایجاد گروه‌های جهادی مردمی، اطلاع‌رسانی به‌ موقع موضوعات خاص به بخشدار و فرماندار و ضرورت پیش‌بینی اورژانس پیش بیمارستانی برای خانم‌های باردار تاکید کرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا