اخبار ورزشی

دلیل نیمکت‌نشینی بیرانوند لابی‌های پشت پرده است!

دلیل نیمکت‌نشینی بیرانوند لابی‌های پشت پرده است!

سپهر ستاری: روز دوشنبه ناصر فریادشیران به دعوت از علیرضا بیرانوند مهمان اکران خصوصی فیلم «بیرو» بود و فیلم زندگی گلر تیم ملی را از تماشا کرد. معاون سابق باشگاه استقلال که از نیمکت‌نشینی بیرانوند شدیدا ناراحت است در گفت و گو با recive درباره تماشای این فیلم، اتفاقات تیم ملی و آکادمی استقلال توضیحات جالبی ارائه کرد که در ادامه می‌خوانید:

روز گذشته اکران خصوصی فیلم زندگی علیرضا بیرانوند برگزار شد و شما هم حضور داشتید. فیلم چطور بود؟
با هماهنگی علیرضا بیرانوند که متاسفانه خودش کرونا گرفته، به همراه آقای فرکی، برادرم آقا نادر، آقای سیدی، آقای شیبانی و آقای حسنوی به اکران خصوصی فیلم سینمایی بیرو رفتیم. فیلم خیلی جذاب، تاثیرگذاری و احساسی بود. من از تهیه‌کننده، کارگردان و بازیگران تشکر می‌کنم. نقش اصلی که به جای علیرضا بیرانوند بازی کرده بود هم بسیار عالی و خیلی شبیه به او بود. استعداد فوتبالی هم دارد و قرار شده ما ایشان را ببینیم و به او کمک کنیم تا یک بیرانوند دیگر هم تولید کنیم. این فیلم خیلی خوب بود و توصیه من این است که جوان‌ها به همراه پدر و مادرشان این فیلم‌ها را ببینند. کسانی که دوست دارند روزی مثل بیرانوند و پورعلی‌گنجی و پیمان میری و آرش رضاوند شوند حتما این فیلم را ببینند و لذت ببرند و سختی‌های علیرضا بیرانوند و پشتکار و تلاشش را ببینند که چگونه گلر اول تیم ملی شده است. من همین جا از آقای شعبان کمپانی، مربی علیرضا هم تشکر می‌کنم. هم‌چنین از آقای سیدی، علیپور، شیبانی، قنبرزاده، حسنوی و مربیانی که کمک کردند علیرضا بیرانوند و دیگر بازیکنان ساخته شوند تشکر می‌کنم. تشکر ویژه دارم از همه مربیان پایه فوتبال کشورمان که در فوتبال بیشترین زحمت را می‌کشند و با کمترین درآمد و امکانات بازیکنان شایسته‌ای تولید می‌کنند و نتیجه‌اش این صعود مقتدرانه به جام جهانی شده است.

علیرضا این روزها در تیم ملی نیمکت‌نشین شده و شرایط خوبی ندارد!
درباره نیمکت‌نشینی علیرضا بیرانوند در تیم ملی هم باید بگویم داستانی پشت این مسئله است که به موقع خواهم گفت که چرا او نیمکت‎ نشین شده و دلیل فنی ندارد. فقط لابی‌های پشت پرده بوده که متاسفانه علیرضا را از صعود مستقیم بی‌نصیب کردند. این هم داستان دارد و من به موقع افرادی که این کار را کردند را معرفی می‌کنم. انصاف نبود آقای اسکوچیچ بیرانوند را نیمکت‌نشین کند و شیرینی صعود را بیرانوند حس نکند. بیرانوند یکی از ارکان صعود تیم ملی بود و این حقش نبود که در آخرین بازی اینجوری ذخیره شود. این نمره منفی برای آقای اسکوچیچ است. نمره منفی دیگر این است که آقای طارمی را که یک بازیکن استثنایی است، با آن فشار و خستگی به بازی گرفت. اگر او به خاطر خستگی مصدوم می‌شد آقای اسکوچیچ می‌توانست جواب دهد؟ آقای اسکوچیچ اگر تیم ملی الان شرایط خوبی دارد به خاطر بازیکنان خیلی خوبی است که در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند و حاصل دست‌رنج مربیان وطنی است. در نهایت من خوشحالم که تیم به جام جهانی رفته و از آقای اسکوچیچ خیلی خوش‌حال‌تر هستم. ولی از نظر فنی نباید از طارمی استفاده می‌کرد و برعکس باید از  بیرانوند استفاده می‌کرد.

از نقش مربیان پایه در عملکرد تیم ملی گفتید. شما پارسال در مقطعی مدیر آکادمی باشگاه استقلال بودید. کمی در خصوص اقداماتی که انجام شد بگویید.
بالاخره نتایجی که فصل گذشته گروه ما با آرش برهانی، اکبرپور و صدرمحمدی گرفت مشخص است. با اعتمادی که آقای مددی به من کردند و سابقه‌ای که در نفت تهران و استقلال سال 87 زمان آقای واعظ آشتیانی به عنوان معاون آکادمی و مدیر تیم‌های پایه داشتم پارسال به استقلال آمدم. قبل از ما شرایط خوبی نبود و با هم‌فکری و جلساتی که با تک تک سرمربیان و سرپرست‌ها و دوستانی که ایده می‌دادند، داشتیم، توانستیم یکی از درخشان‌ترین نتایج تاریخ پای‌های استقلال و حتی تهران را بگیریم. ما چهار دربی را برنده شدیم که خیلی برای هواداران مهم است. در رده امید و نوجوانان قهرمان شدیم، جوانان دوم شد و نونهالان هم سوم شد. ما شرایط آکادمی را هم علمی‌تر کردیم و با توجه به دوستانی که بودند مثل افراد دانشگاهی و بعضی از پیشکسوتان استقلال که هم‌فکری می‌کردند و در آکادمی حضور داشتند و به خصوص معاون من آقای ایوب اصغرخانی که توانستیم شرایط خوبی ایجاد کنیم. دفتر آکادمی به شکل منظمی درآمد و جام‌ها و قهرمانی‌هایی که در سال‌های گذشته تیم‌های پایه و بزرگسالان استقلال گرفته بودند را آنجا قرار دادیم و اتاق خیلی شیکی مهیا کردیم و فکر نمی‌کنم در کل باشگاه‌های ایران چنین چیزی وجود داشته باشد. رختکن‌ها را درست کردیم، دوتا مینی هتل زدیم و امکانات خوبی را فراهم کردیم. برای بچه‌های نونهالان و نوباوگان کلاس زبان گذاشتیم و قرار بود تمام بازیکنان و مربیان آموزش ببینند و تمام اصطلاحات عامیانه داخل زمین را به زبان انگلیسی صحبت کنند. تست پیکرسنجی به کمک آقای جعفری، زارع، کرمی و فدراسیون فوتبال انجام شد. این هم برای اولین بار اتفاق می‌افتاد و حتی خیلی از باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها این را ندارند. اشکالات ستون فقرات، عضلات، ناهنجاری‌های استخوان با این تست‌ها مشخص می‌شود.

یکی از مشکلات فوتبال پایه ما بحث فساد است. برخوردی با این مسائل داشتید؟
مبارزه جدی با بحث فساد داشتیم. چند مربی که مشکل داشتند را بدون اینکه رسانه‌ای شود برکنار کردیم. درباره بحث اخلاق‌مداری و مباحث فنی با مربیان صحبت می‌کردیم و بیشتر از همه بحث‌های اخلاقی بود و تاکید داشتیم مربیان با ادبیات خوبی با بازیکنان صحبت کنند. نتایجی هم که کسب کردیم بی‌نظیر بود و شرایط خوبی داشتیم ولی بعضی از پیج‌های هواداری و بعضی خبرنگاران اخبار کذبی را منتشر می‌کردند. همان ارتش فحاش و بعضی از پیشکسوتان علیه من صحبت کردند. 32 پیشکسوت علیه من مصاحبه کردند که 4-5 نفر آن‌ها وضعیت‌شان مشخص است. من آن‌ها را به خدا واگذار می‌کنم و سر پل صراط یقه آن‌ها را خواهم گرفت که به من تهمت زدند. من اصلا توجهی به این صحبت‌ها نمی‌کردم ولی در نهایت به کمک ارتش فحاش و هیات مدیره فشلی که در آن دوره بود موفق شدند. برج‌ساز و پلاستیک‌فروش و شورای شهری و عضو وزارت خارجه آن زمان در هیات مدیره باشگاه بودند. افرادی که اصلا حضور آقای مددی را دوست نداشتند و مرتب مشکل ایجاد می‌کردند و در نهایت من به خاطر آقای مددی از آکادمی استعفا دادم و مدتی بعد حکم مهم معاونت اجرایی باشگاه استقلال را به من دادند که وظیفه سنگین‌تری بود. آن‌جا هم خدمات ما مشخص است و تلاش کردیم شرایط  آکادمی را بهینه کنیم و درآمدزایی هم داشتیم و اسنادش موجود است. علاقه‌مندان زیادی بودند که دوست داشتند به استقلال کمک کنند و ما با رفتار و منش و شرایطی که بود کمک می‌گرفتیم تا شرایط بهتر شود. امکانات سخت‌افزاری را مجهز کردیم، از نظر البسه و کلاس‌های آموزشی اوضاع بهتر شد. ما همه چیز در اختیار بازیکنان قرار دادیم و هنوز از آن البسه استفاده می‌شود و خدا را شکر می‌کنیم که کارنامه خوبی به جا گذاشتیم.

آکادمی استقلال هم اخیرا دوباره تغییراتی داشته و محمدرضا مهرانپور برکنار شد.
در خصوص برکناری آقای مهرانپور اطلاع کاملی ندارم اما مشکلاتی بوده و من گله اساسی از ایشان دارم. ایشان مصاحبه کردند و گفتند در گذشته مشکلات زیادی بوده و من می‌خواهم بگویم آقای مهرانپور مشکلات را شما ایجاد کردی! در دوره مدیریت من هیچ مشکلی وجود نداشت. مشکل عده‌ای پیشکسوت بودند که خودت هم جزو آن‌ها بودی. فکر کنم 20 روز قبل از آن که مدیر آکادمی شدی مصاحبه کردی و مدیریت آقای مددی را زیر سوال بردی و اشاره کردی آقای فریادشیران را ما می‌شناسیم! بنده نه مثل مدیران قبلی اخراج شدم، نه از مردم دزدی کردم. شرایط ایده‌آلی داشتیم و آن‌هایی که در آکادمی هستند می‌توانند شهادت دهند که من کار سالم و فنی انجام دادم. شما از آقای مددی حکم گرفتی و من اگر از کسی گله کنم دیگر با او همکاری نمی‌کنم. شما هم حکم گرفتی هم علیه ما مصاحبه کردی. این کار اخلاقی نیست. شما پیشکسوت استقلالی ولی کارنامه‌ات مشخص است و کارنامه من هم مشخص است.

یکی از ضعف‌های استقلال و پرسپولیس عدم استفاده از بازیکنان پایه و محصولات آکادمی است.این را قبول دارید؟
من متاسفم که از بازیکنان خوب پایه در تیم بزرگسالان استفاده نمی‌شود. ما رفتیم بازیکنان جوان باشگاه‌های دیگر را گرفتیم و از جوانان خوب آکادمی خودمان مثل آقای ترابی، فلاح، علیپور، کردان، زاوشی، قنبری، باقری و خیلی بازیکنان دیگر غافل شدیم. این نقطه ضعف فوتبال ماست که متاسفانه به آکادمی بها نمی‌دهیم. الآن میانگین سنی تیم‌های ما خیلی بالا رفته است.

بیشتر بخوانید:
ستاره پرسپولیس در لندن خودکُشی کرد/عکس
عابدزاده سه پرسپولیسی را آنفالو کرد!
درخواست عجیب باشگاه زنیت از ایرانی‌ها؛ آنفالو نکنید!/عکس

258 251

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا